رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسموم شدگان بعد از اقدامات درمانی، در محل به صورت سرپایی درمان شدند.
کد خبر: ۹۰۹۴۵۴۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
جلال پوران فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه روز گذشته، آتش سوزی در یک واحد آپارتمان سبب مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسید کربن در منطقه بلهزار واقع در شهرستان بویراحمد شد.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل اعزام بعد از اکسیژن درمانی مسموم شدگان به بیمارستان انتقال داده شدند و از مرگ حتمی نجات یافتند.

پوران فرد عنوان کرد: همچنین هشت نفر روز گذشته در روستای دمچنار واقع در شهرستان بویراحمد با گاز منواکسید کربن مسموم شدند.

وی بیان کرد: این مسمومیت به مرکز پیام اورژانس یاسوج گزارش و بلافاصله اورژانس به محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسموم شدگان بعد از اقدامات درمانی، در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ابراز داشت: در فصل سرما آمار گازگرفتگی بالا بوده و هموطنان باید نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند.

بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت.
ارسال نظرات