خبرهای داغ:
دهقان گفت:نکته سوم مظلومیت ولایت است. در عصر حاضر رسانه انقلابی باید در جهت نصرت ولی فقیه از تمام ظرفیت خود استفاده نماید و این همان ظرفیتی است که رسانه ها نتوانسته اند بخوبی اجرا نمایند.
کد خبر: ۹۰۹۴۵۱۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز(شنبه) کارگاه فرهنگی رسانه ای در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.
سعید دهقان کارشناس مسایل فرهنگی رسانه ای در این جلسه ضمن اشاره به وظایف رسانه های انقلابی بیان کرد:کارکرد رسانه های سپاه از سایر رسانه ها متفاوت است چرا که سپاه نهادی انقلابی است و رسانه های همسو نیز باید هم جهت با این نهاد، انقلابی باشند.
وی گفت:رسانه های انقلابی باید با نگاه انقلابی به جریانات جامعه بپردازند و خود این نگاه موجب میشود سایر رسانه ها نیز با شما همسو شوند و این امر نوعی قدرت همسو کردن است که باید در رسانه های انقلابی وجود داشته باشد. اگر این امر در راستای انقلابی گری باشد موثر خواهد بود و رسانه های انقلابی باید با نگاه بصیرانه گام بردارند.
اظهار کرد:وظایف رسانه انقلابی در یازده بند تعریف می شود که اگر این موارد رعایت شوند مطمینا در راستای انقلاب و روشنگری قدمهای مثبت و ماندگاری برداشته خواهد شد.
دهقان عنوان کرد:رسالت اول حفظ، دفاع، تبیین و بسط تفکر و روحیه انقلابی است. طوری که باید عناصر انقلاب را بشناسد و این امر را با همه ابعاد بسط دهد. همچنین رسانه انقلابی باید با همه توان از هویت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پاسداری کند. هرکسی در حوزه فرهنگ به معنای عام فعالیت می کند باید به همه امور نگاه انقلابی داشته باشد.
وی افزود:نکته سوم مظلومیت ولایت است. در عصر حاضر رسانه انقلابی باید در جهت نصرت ولی فقیه از تمام ظرفیت خود استفاده نماید و این همان ظرفیتی است که رسانه ها نتوانسته اند بخوبی اجرا نمایند.
دهقان اضافه کرد:در جریان فتنه ۸۸، ظرفیت های ضد انقلابی از سوی دشمنان شناسایی و شبکه سازی شده و ضد ولایت به مردم معرفی شدند. چه بسا رسانه هایی بدون اینکه خود بدانند، دست مایه دشمنان و معاندان انقلاب بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: خصیصه چهارم رسانه انقلابی ، حفظ وحدت و انسجام است که اگر رسانه انقلابی بتواند این امر را در مطالب و اخبار رعایت کرده و وحدت آفرین باشد، مطمینا موفق خواهد بود. همچنین رسانه انقلابی باید در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و بی عدالتی فعال باشد. مبارزه با این امور هوشمندی می خواهد. رسانه باید به مسوولان خط دهد و در عین حال امید آفرینی کند.
دهقان در ادامه اضافه کرد:نکته ششم رسانه انقلابی باید تا می تواند دستاوردهای انقلاب را به ویژه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب بیان نماید. شناخت، استخراج محتوا، تولید و انتشار آن نیاز به مدیریت فرهنگی دارد.
وی همچنین بیان کرد:رسالت هفتم رسانه انقلابی باید حیله ها و نقشه های معاندین و دشمنان را در داخل کشور شناسایی کرده و با روشنگری و بصیرت افزایی آنها را بیان نماید. همچنین با جلب اعتماد مخاطبین، نقشه های دشمنان را در جنگ نرم فرو ریزد.
دهقان عنوان کرد:رسالت نهم بازخوانی فرهنگ مقاومت و شهادت در جامعه است که در انتشار مطالب به مسایل جبهه مقاومت بپردازد همچنین دشمنان به دنبال تحریف انقلاب و چهره های شاخص انقلاب است و رسانه انقلابی باید در مقابل این امر مانع از تحریف آرمانهای انقلاب شود.
وی با اشاره به رسالت یازدهم رسانه های انقلابی افزود:رسانه انقلابی باید جبهه جهاد کبیر، علیه معاندان و مغرضان انقلاب تبیین و ایجاد نماید. اگر رسانه ها بتوانند در جهت غنی کردن جبهه مردمی انقلابی نقش ایفا کنند موفق هستند.

دهقان گفت:همه رسالت جبهه انقلابی و جبهه فرهنگی جریان سازی است. چرا که جبهه مردمی در همه اعصار کاربرد داشته و خواهد داشت و رسانه انقلابی در بسیاری از موارد می تواند بسیار برنده تر و تاثیرگذارتر از جبهه مردمی فعال باشد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها