خبرهای داغ:
سرپرست دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی، خراسان جنوبی خبر داد

ثبت نام 41 پزشک خراسان جنوبی در سامانه نسخه الکترونیک

تاکنون 41 پزشک دارای مطب خصوصی خراسان جنوبی در طرح حذف نسخ کاغذی، در سامانه تولید نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۷۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرپرست دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی، خراسان جنوبی را جزو استانهای اول اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: این سامانه در استان از نیمه آذر فعال شده و تاکنون علاوه بر مراکز پاراکلینیک و داروخانه های خصوصی در تعدادی مطب خصوصی هم اجرا می شود.

مهنیا، با بیان اینکه طرح حذف نسخ کاغذی در مراکز ملکی و درمانگاههای تامین اجتماعی اجرا شده و از دفترچه بیمه استفاده نمی شود، گفت: مریض با مراجعه به مطب و با ارائه شماره ملی خود تشکیل پرونده داده و پس از ویزیت و مراجعه به داروخانه بدون ارائه نسخه پزشک از طریق این سامانه داروی خود را دریافت می کند.

سرپرست دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان، با بیان اینکه طرح استفاده از نسخ الکترونیک از سال آینده در کشور اجرایی می شود، افزود: در حال حاضر تولید نسخه الکترونیک در خراسان جنوبی آغاز شده و تاکنون پزشکان شهرستان بشرویه نسبت به سایر پزشکان در تولید نسخه الکترونیک فعالیت داشته اند.

مهنیا افزود: تمدید قراردادهای سال آینده، منوط به ثبت نام پزشکان در این سامانه است و این مسئله جزو الزامات برای صدور کارت هوشمند سلامت در کشور خواهد بود.

وی سرعت عمل، به حداقل رسیدن اشتباهات، سوء استفاده نکردن از دفترچه و داشتن سابقه بیمار در این سامانه را از جمله مزایای استفاده از سامانه نسخ الکترونیک دانست و افزود: در صورت مراجعه کردن بیمار به داروخانه و نبودن یک یا چند دارو از نسخه الکترونیکی پزشک در داروخانه، می توان این دارو را از سایر داروخانه ها و به صورت بیمه دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها