خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین و مدیرکل فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در قالب طرح مفتاح الجنه با دو خانواده مددجو دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۴۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از زنان سرپرست خانوار برای اداره زندگی علیرغم مشکلات، بیان کرد: وقتی خانواده ای به واسطه فوت و یا طلاق با خلاء سرپرست خانوار مواجه می شود، این مادر خانواده است که باید نقش آفرینی خود را برجسته تر و جدی تر مورد توجه قرار دهد.
وی ادامه داد: تا پایان هشت ماهه سال جاری بیش از 24 هزار خانوار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که در این میان هزار و 655 یتیم در قالب طرح اکرام ایتام از کمک های این نهاد بهره مند بوده و حامیان نیز کمک های خود را به طور مستقیم به حساب بانکی ایتام واریز می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از مشارکت بالای مردم استان اعلام کرد: طی هشت ماهه سال جاری بیش از 42 میلیارد تومان در قالب طرح های مختلف به نیازمندان استان کمک شده است.
وی افزود: امروز کمک های مردمی و کمیته امداد تنها با نگاه تأمین معیشت پرداخت نمی شود بلکه بخش قابل توجهی از این کمک ها برای تأمین هزینه های تحصیل ایتام هزینه می شود تا دانش آموز تحت حمایت بتواند در جامعه جایگاهی شایسته پیدا کند و نه تنها زندگی خود را با عزتمندی رقم بزند بلکه پشتوانه ای برای مادرش باشد و فقر و محرومیت به معنای واقعی از جامعه زخ بربندد.
مومنی با اشاره به تحصیل دختران یکی از خانواده های مددجوی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گفت: کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت باشد بلکه این نهاد بستر رشد و ارتقای مددجویان را فراهم می کند و مددجو نیز با استفاده از شرایط مناسب با تلاش و کوشش به موفقی خواهد رسید.
وی به تحصیل فرزند خانواده دیگر در رشته دندانپزشکی اشاره کرد و عنوان کرد: تحصیل این فرزند مددجو عزت و افتخار خود و خانواده اش است و کمیته امداد امام (ره) بر خود می بالد که فرزندانی این چنین با توکل به خداوند سبحان و تلاش و حمایت خانواده خویش از فرصت های ایجاد شده برای رشد و تعالی استفاده کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: رشد این خانواده و موفقیت فرزندشان بزرگترین موفقیت برای کمیته امداد است چراکه عزت خانواده و جامعه با فرزندی تحصیل کرده رقم می خورد که دیگر نه تنها نیازمند کمک دیگران نیست بلکه با چشیدن طعم تلخ فقر و محرومیت خود نیکوکاری در جامعه خواهد بود.
گفتنی است در طرح مفتاح الجنه، دو خانواده سرپرست خانوار با فرزندانی تحصیل کرده مورد بازدید قرار گرفتند که پیش از دریافت کمک از سوی کمیته امداد استان قزوین؛ هر دو خانواده علاوه بر معیشت برای تحصیل و سکونت فرزندانشان با مشکل جدی مواجه بودند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها