خبرهای داغ:
سی و هفتمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» و با هدف تبیین توطئه‌های چهل ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۳۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سی و هفتمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» و با هدف تبیین توطئه‌های چهل ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، امروز شنبه ۸ دی ماه ۹۷ در محل «سالن اجتماعات ساختمان پیامبر اعظم (ص) دانشگاه عالی دفاع ملی» برگزار شد.


براساس این گزارش، در این مراسم، کارشناسان و صاحب نظرانی چون؛ سردار دکتر حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، سردار احمد وحیدی رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، دکتر فرهاد رهبر رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی، حسن عباسی رییس اندیشکده یقین و تحلیلگر مسائل راهبردی، دکتر شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمع دیگری از اساتید و نخبگان، توطئه‌های چهل ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دادند.

عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است/ پیشرفت‌های نظامی ایرانی علی رغم تمامی توطئه ها، به برکت نور اسلام و و تکیه بر جوانان است/ مقابله با قدرت‌ها بزرگ موجب قدرتمند شدن انقلاب می‌شود/ اسلام و ولایت دو منبع جوشان قدرت انقلاب اسلامی هستند/ دفاع مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر بود
 
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در ابتدای این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد و سقوط رژیم طاغوت چیزی بسیار قوی‌تر از یک زلزله در موازنه ژئوپولتیک جهان بود که نقشه قدرت را در جهان متحول کرد.

وی با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از جهان اسلام در دنیا رایج شد و برای اولین بار، اسلام با حقیقت سیاسی خود تشکیل حکومت می‌داد که طلیعه تمدنی نوین در جهان را نوید می داد تصریح کرد: پیام‌های انقلاب همچون عدالت، احیای انسان، تغییر مناسبات جهانی و آزادی انسان از اسارت طاغوت بخش بزرگی از جهان را تحت تاثیر خود قرار داد که چشم انداز بسیار خطرناکی از پدیده‌های جدید را در برابر قدرت‌های استکباری ترسیم می‌کرد.

سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، میدان و صحنه تفکر جهانی پیرامون قدرت را تغییر داد و جغرافیای ناپیوسته جهان اسلام و مستضعفان جهان را پیوسته کرد که این موضوع، میدانی برای شکل گیری تمدن جدید بود.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه نظام اسلامی مدل عینیت یافته تفکر سیاسی اسلام برای تغییر مناسبات جهانی بود که می‌تواند جهان استکبار را با مشکلات زیادی مواجه کند، گفت: عموما اولین واکنش‌ها توسط قدرت‌های بزرگ به هر تحول سیاسی غیردلخواه، جنگ است که در تجربه‌های گذشته آنان به موفقیت می‌رسیدند، در مقابل انقلاب اسلامی هم اولین توطئه آن‌ها رویکرد امنیتی و نظامی داشت و به توطئه‌های تجزیه طلبانه و سپس به یک جنگ جهانی تحمیلی هشت ساله مبدل شد.

وی اضافه کرد: زمانی که آن‌ها بر ما متمرکز می‌شدند، مجبور بودیم بجای اینکه به گسترش بیاندیشیم، انرژی خود را در درون صرف کنیم و هدف اصلی دشمنان هم این بود که از شکل گیری مدل موفق انقلاب در سایر نقاط جلوگیری کنند.

سلامی با بیان اینکه همه تصورات بر این بود که در چنین میدان نابرابری، امکان دفاع میسر نیست، گفت: انقلاب منابع قدرت جدیدی در اختیار داشت که یکی اسلام و دیگری ولایت و رهبری بود و این دو، منابع جوشانی از قدرت ایجاد کرد.

جانشین فرمانده سپاه گفت: پیروزی و شکست بازتابی است از آنچه که انسان در ذهن و قلب خود دارد و هیچ چیزی جدای از قلب‌ها رخ نمی‌دهد و هنر امام (ره) این بود که باور به پیروزی را در ذهن و قلب ما ایجاد کردند و فرمودند: اگر این جنگ ۲۰ سال نیز طول بکشد، ما بازهم دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: امام (ره) با تشکیل سپاه و بسیج سطح قاعده نیرو‌های نظام را از نیرو‌های مسلح به جامعه گسترش داد و زمانی که این اتفاق رخ داد، دیگر امکان از تعادل خارج کردن نظام وجود نداشت.

سلامی اضافه کرد: انقلاب همواره با دشمنان بزرگ روبرو بوده است و دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر و جامعه بزرگ دارد یک موهبت است، زیرا برای قدرتمند شدن نیازمند این بودیم که با قدرت‌های بزرگ درگیر بشویم.

جانشین فرمانده سپاه با طرح این سوال که چگونه رویکرد و نتیجه مدنظر قدرت‌های بزرگ در جنگ تحمیلی ۸ ساله محقق نشد، گفت: در نگاه مادی، سیستم‌ها می‌جنگند و انسان‌ها نقش اوپراتور را دارند، اما در تفکر الهی انسان‌ها می‌جنگند و سیستم‌ها مکمل هستند البته این به معنای کم اهمیت بودن سلاح نیست، بلکه به معنای محور بودن انسان‌ها و برتری انسان بر سلاح است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر بود؛ بطوری که ایران، سلاح‌های هر عملیات را از عملیات قبل و از دشمن به غنیمت می‌گرفت، گفت: ما در جنگ توسعه یافتیم در حالی که دشمن ما در چنین وضعی نبود. تانک‌هایی که در عملیات بدر در جاده بصره از روی تانک بر‌ها گلوله شلیک می‌کردند، تازه در فرودگاه بغداد تخلیه شده بود، در این جنگ تمام قدرت‌های دنیا حتی آمریکا و شوروی که مانند دو لبه قیچی بودند، با یکدیگر متحد شده بودند.

سلامی اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها نیز بعد از جنگ با عراق به این نتیجه رسیده اند که سرباز‌های می‌جنگند و سیستم‌ها مکمل هستند.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: زمانی که در سال ١٩٨١ اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، هسته‌های اولیه حزب الله لبنان شکل گرفت و ما مجور شدیم در آنجا هم حضور پیدا کنیم. این اولین تجربه ما در بسط نظریه مقاومت در جغرافیای جدید بود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های مادی هرچه هم بزرگ باشند، محدود هستند، گفت: ارتش آمریکا که متشکل از ١٨ لشکر و چند هواپیما و دیگر تجهیزات است؛ آسیپ پذیر و محدود است، اما قدرت الهی محدود و آسیپ پذیر نیست.

سلامی گفت: انقلاب با اینکه در محاصره علمی، اقتصادی و فنی بود، امروز از نظر فناوری دفاعی با یک منبع و چشمه جوشان داخلی در لبه‌های فناوری دفاعی مدرن دنیا قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه اضافه کرد: امروز اگر می‌توانیم ناو‌های در حال حرکت بر روی آب را با یک موشک بالستیک منهدم کنیم، اگر توانسته ایم رادار‌هایی بسازیم که ماهواره‌ها را در خارج از جو رصد می‌کنند و اگر توانسته ایم پهپاد‌هایی را با برد ٣ هزار کیلومتر بسازیم، همگی به برکت نور اسلام و و تکیه بر جوانان بوده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد عقب نشینی دشمن از منطقه، جلوه‌ای از ظهور قدرت مقاومت جهان اسلام است.

دشمن تمام حربه‌ها و توطئه‌های خود را برای ضربه به انقلاب اسلامی به کار گرفته است/ هدف از فتنه ۸۸ جلوگیری از از تکثیر و الگو شدن انقلاب اسلامی بود/ غربی‌ها انتظار پایان ۶ ماهه انقلاب اسلامی را داشتند، اما انقلاب به ۴۰ سالگی رسید / دشمن در دفاع مقدس فهمید که مسیر نظامی علیه ایران کارایی ندارد/ اسلام آمریکایی می‌تواند موجب انحراف در مبارزه کشورشود

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر این نشست اظهارداشت: براساس آیات قرآن کریم هر حرکت الهی و مبتنی بر حقی که در جهان صورت گیرد با مقابله شیاطین همراه خواهد شد که در برابر انقلاب اسلامی نیز تمام انواع توطئه‌ها به کار گرفته شد، به طوری که خود دشمنان بار‌ها گفتند که هر کاری علیه جمهوری اسلامی می‌توانستیم انجام دادیم و اینطور نبود که مضایقه کرده باشند، اما در عین حال خودشان اعتراف می‌کنند که به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است و توانایی حفظ خود را دارد و به علاوه قادر به تکثیر خود نیز هست.

جلیلی با اشاره به اینکه تمدن غرب قریب ۵ قرن است که ایجاد شده است و توانسته موفقیت‌هایی در عرصه‌های صنعتی، علمی و اقتصادی براساس مبانی و پارادایم خود کسب کند، گفت: غربی‌ها براساس نظریات خود مناسباتی را در جهان ایجاد کرده اند و امتیازاتی را نیز برای خود لحاظ کرده اند و هر تحول و انقلابی نیز ایجاد شود برای حفظ پارادایم خود با آن مقابله می‌کنند تا آن را منهدم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: غرب در زمان انقلاب مشروطه و ملی شدن نفت تحولات ایران را منحرف و خاموش کرد و معتقد بود انقلاب اسلامی را نیز خاموش خواهد کرد، اما چرا توطئه‌های آنان پاسخگو نبود و امروز چه می‌شود که شش قدرت بزرگ دنیا می‌آیند و با ما می‌نشینند که گفتگو کنند ما چرا چند هزار سانترفیوژ داریم؟ خود آن‌ها که چندین برابر سانتریفیوژ دارند؛ پس موضوع اصلی تعداد سانتریفیوژ‌های ما نیست.

وی ادامه داد: در همین منطقه و در بیداری اسلامی حرکت‌هایی شکل گرفت، اما دشمن جلوی آن‌ها را گرفت، اما چرا نتوانستند جلوی جمهوری اسلامی را بگیرند؟

جلیلی گفت: چه چیزی دشمن را در تجربه چهل ساله که ناکامی‌های مختلف را داشته است، به مسیر دیگر می‌برد؟ دشمن چه هدف دیگری را دنبال خواهد کرد؟ دشمن همیشه از یک مسیر نخواهد رفت زیرا آنان در دفاع مقدس فهمیدند که مسیر نظامی علیه ایران کارایی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمن انتظار شش ماهه و دو ساله برای سرنگونی انقلاب اسلامی داشته است، اما امروز چهل سال از عمر انقلاب گذشته است و آن چیزی که رمز موفقیت انقلاب اسلامی در مقاومت و تکثیر بود، نرم افزار انقلاب اسلامی است که دشمن فهمیده از درک آن عاجز است.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت انقلاب اسلامی در این است که علاوه بر رد نظریات غربی‌ها به اثبات عوامل نفی نیز می‌پردازد، تصریح کرد: اگر فردی در داخل آمد تا چارچوب‌های محاسباتی انقلاب اسلامی را به چالش بکشد، همان کاری را کرده است که دشمن می‌خواهد.

جلیلی با بیان اینکه نرم افزار انقلاب اسلامی این بود که رویکرد «حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا» را تغییر داد و به «حسبنا الله» تبدیل کرد، گفت: زمانی که الگوی انقلاب اسلامی تکثیر می‌شود، پیروزی‌های صهیونیست‌ها تبدیل به شکست‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد انقلاب اسلامی، تبدیل به یک مدل شود، برای همین تمام توان خود را به کار گرفته است و یک روز اسلامیت نظام را هدف قرار می‌دهد و یک روز با طراحی فتنه ۸۸، جمهوریت نظام را مورد چالش قرار می‌دهد.

وی با طرح این سوال که چه چیزی دشمن را در مسیر اخلال در نرم افزار جمهوری اسلامی موفق می‌کند؟، گفت: اسلام آمریکایی می‌تواند موجب انصراف از مبارزه یا انحراف در مبارزه در کشور شود.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن امروز به دنبال پوشاندن دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی گفت: دشمن زمانی که از حربه‌های مهار و براندازی خود نتوانست سودی ببرد، به دنبال پوشاندن و حداقلی کردن دستاورد‌های و موفقیت‌های نظام است تا مانع الگو شدن و تکثیر شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: پیام‌ها و بیانات یک ساله پایانی عمر امام خمینی (ره) باید مورد بررسی قرار گیرد، ایشان نرم افزار انقلاب را اسلام ناب دانستند که اگر دچار خلل شود، به مشکل خواهیم خورد و اگر می‌خواهیم موفقیت انقلاب اسلامی تداوم یابد، لازمه آن شناخت نرم افزار انقلاب اسلامی و تبیین آن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها