رئیس کل دادگستری مازندران از کاهش آمار حضور مددجویان در زندان خبر داد و گفت: دوهزار و ۸۰۰ زندانی جرائم غیرعمد پنج سال گذشته از طریق کمک‌های ستاد دیه استان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۱۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ؛ رئیس کل دادگستری مازندران از کاهش آمار حضور مددجویان در زندان خبر داد و گفت: دوهزار و ۸۰۰ زندانی جرائم غیرعمد پنج سال گذشته از طریق کمک‌های ستاد دیه استان آزاد شدند.
حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد با بیان اینکه ورودی زندانیان استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۱ بیش از ۲۵ درصد کاهش داشت، گفت: ۷۵۰۰ نفر اکنون در ندامتگاه‌های استان زندانی هستند.
وی آمار محکومین مالی حاضر در زندان‌های استان (به غیر از مهریه) را ۴۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۹۴ نفر نیز برای پرداخت نکردن مهریه در زندان‌های استان حضور دارند که باید برای حل مشکلات این افراد نیز چاره اندیشی شود.
رئیس شورای قضایی استان مازندران ادامه داد: در سال ۹۱ از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲۸۲ زندانی داشتیم که این رقم در حال حاضر با ۱۹ درصد کاهش به ۲۲۰ نفر رسیده است.
وی درصد متهمین تحت قرار در سال ۱۳۹۱ را ۳۳ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به عدد ۱۸ درصد کاهش یافته است.
رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: پنج سال گذشته بیش از ۱۷ هزار پرونده به شورای حل اختلاف زندان‌های استان ارجاع شد که ۱۴ هزار پرونده مختومه شده است.
حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد گفت: طی سال‌های اخیر، تمام مکاتبات اداره کل زندان‌های استان مکانیزه شده و سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی به صورت منظم در این اداره کل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها