معصومه طباطبایی رییس دانشگاه آژاد یزد گفت: چهل و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از 9 تا 13 دی ماه به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۴۳۷۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «معصومه طباطبایی» در نشست خبری خود با اشاره برگزاری چهل و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، اظهار کرد: در این نمایشگاه بخشی از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای اولین بار به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
وی دایر شدن بیش از 20 غرفه تخصصی صنعت هسته‌ای را از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه دانست و افزود: مرور چرخه سوخت، اکتشافات، تولید کیک زرد، تولید کیک فرآوری غنی‌سازی، تولید آبیاری نوین، تولید قرص، آب سنگین اراک، راکتور اراک، پسمانداری، حوزه سلامت، کشاورزی هسته‌ای، لیزر، کاربردپرتو و مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور از جمله عناوین غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در استان یزد است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای حوزه نیروگاه‌های اتمی و تحقیقاتی، چرخه سوخت هسته‌ای، غنی سازی، نسل های مختلف سانتریفیوژ، اکتشاف و استخراج، دستگاه‌های لیزرتراپی و لیزر جراحی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
طباطبایی تصریح کرد: چهل و ششمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور از یکشنبه 9 لغایت پنج شنبه 13 دیماه همه روز از ساعت 9 صبح الی 13 و 14:30 الی 17 در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می‌شود.
«محمدتقی شجاعی» رییس مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌‌های تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: این نمایشگاه از آذر 1378 در دانشگاه تهران آغاز و تاکنون در 45 دانشگاه کشور برگزار شده است.
وی در پایان جذب و ارتقای اطلاعات علمی دانشجویان علاقه‌مند به صنعت هسته ای را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه‌های کشور دانست و بیان کرد: نمایش آخرین دستاوردها هسته‌ای در حوزه‌های علمی و اجرایی یکی از مهمترین ویژگی این نمایشگاه است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات