یادداشت؛

حماسه ملت در نهم دی محاسبات دشمن را به هم ریخت

ملّت ایران در نهم دی ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب حماسه ای جاویدان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.
کد خبر: ۹۰۹۴۲۵۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است.

حماسه ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود ولی در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی  با بصیرت عمل کرد.

حماسه باشکوه ۹ دی نشانه اقتدار و ایستادگی مردم در برابر دشمنان بود و این حماسه تاریخی توانست نسل جدید را با حوادث دفاع مقدس و انقلاب آشنا سازد.

مردم عاشورایی در حماسه ۹ دی سال ۸۸ به دنبال پرچم ولایت فقیه حرکت کردند و نشان دادند که تا پای جان برای محقق شدن اهداف اسلامی می ایستند.

با توجه به اهمیت این روز بزرگ و بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب باید این روز به گونه ای تجلیل شود که در تاریخ ایران به برگ زرینی از هوشیاری مردم ایران به ثبت برسد و آن گونه که در شان مردم است باید زمینه تجلیل از آنان فراهم شود.

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن ها بایستد در برابر تمام دنیای آن ها خواهند ایستاد.

حماسه 9 دی تبلور عینی آرمان ملت برای زیاده خواهی ها و نقشه های متعدد است و اثبات نمود ملت ایران در لحظات حساس و سرنوشت ساز که نظام انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد با حضور غرورانگیز و دشمن شکن در صحنه های مختلف  نقشه ها و کیدهای دشمن رابی اثر و خنثی می کنند،  عللی که موجب شد حماسه سرنوشت ساز 9 دی به حماسه ملی و جهانی تبدیل شود به اختصار اشاره می شود.

 .1خاستگاه عاشورایی و ماهیت معنوی انقلاب اسلامی

9دی از آن جهت حماسه شد که بعد از آشوب‌ها و اختلافاتی که در یک جریان سیاسی به وجود آمد، مردم با همه اختلاف‌ها پای اعتقادات و کشور ایستادند این روز یعنی 9 دی ماه 1388 برای فرد یا گروه خاصی نبود بلکه هدیه مردم و اعلام حمایت آن‌ها از فرهنگ عاشورا و ولایت فقیه بود.

به این دلیل حماسه شد چون مردم ایران در روز نهم دی ماه دشمنان خدا و دینش را نا امید ساختند و قلب امام زمان)عج) و نائب بر حقش حضرت آیت‌ الله خامنه ای(دامت برکاته) را مسرور کرده و ارادت و عشق خودشان را به امام حسین(ع) و  رهبر انقلاب نشان دادند.

. 2 عشق به ولایت عشق به خداست

ولایت فقیه رکن رکین و عمود خیمه انقلاب است، مردم در طی سال های انقلاب جایگاه رفیع و نقش کلیدی ولی فقیه را در هدایت سکان انقلاب در امواج سهمگین و طوفان های مهیب بارها و بارها تجربه کرده اند، آن ها به درستی تضعیف جایگاه ولایت فقیه را تضعیف ولایت معصومین(ع) و اطاعت از ولی امر را اطاعت از خدا، رسول و ائمه(ع) می دانند و بدان پایبندند، و در حماسه 9 دی به صراحت اعلام کردند که: عشق به ولایت عشق به خداست و عشق به خدا کلید سعادت دینا و آخرت است.

  1. 3. اقتدار و محبوبیت نظام اسلامی:

حماسه 9 دی تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت، دشمن در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری با استفاده از بغض، کینه و بی بصیرتی برخی عوامل داخلی تمام عِدّه و عُده خود را جمع کرد و با عقبه ای بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده وارد صحنه شد تا نقشه های شوم خود را عملی کند ولی سیل خروشان مردم آنان را زمین گیر ساخت و اقتدار و محبوبیت نظام اسلامی بار دیگر را به رُخ جهانیان کشید.

 

  1. 4. نهم دی ضرورت بصیرت مداری و پرهیز از غفلت

نهم دی ماه نمایش بصیرت انقلابی مردم بود، بصیرتی که غبارها و نقاب ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه گران را نشان داد، چهره کسانی که به خاطر رسیدن به قدرت از هیچ تلاشی حتی ضربه زدن به ریشه های انقلاب و ارکان رکین نظام اسلامی دریغ نکردند.

چهره کسانی که سال ها با نقاب انقلاب گری در صفوف مردم نفوذ کرده بودند و ولایتمداری را فقط در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند، یقیناً بزرگ ترین پیام حماسه نهم دی ضرورت بصیرت مداری و پرهیز از غفلت بود.

  1. 5. انسجام مجدد نیروهای انقلابی با محوریت ولایت فقیه

یکی دیگر از دستاوردهای مهم نهم دی، انسجام، وحدت و یگپارچگی مجدّد مردم بود به لحاظ شرایط خاص انتخابات دهم و تبلیغات و جوسازی گسترده و سوء تفاهمات ایجاد شده اختلاف، چند دستگی، مشاجرات و نزاع های فردی و اجتماعی صفوف متحد و منسجم مردم را به شدت تهدید می کرد و راهپیمایی نهم دی، نقش بسیار مؤثر و معجزه آسایی در پیوند درباره دل ها و جان ها ایفاء کرد و انسجام مجدد نیروهای انقلابی با محوریت ولایت فقیه و رفع کدورت ها و سوء تفاهامات ناشی از فتنه گری دشمن را به ارمغان آورد.

  1. 6. نهم دی ماه آخرین میخ بر تابوت معاندان

ملی گرایی کاذب، اصلاح طلبی دروغین و نفاق لطمه های بسیاری به پیکر انقلاب وارده کرده و استکبار جهانی را به نفوذ و رسوخ در بدنه انقلاب امیدوار کرده بود، اما با عنایت الهی و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور میلیونی مردم در نهم دی ماه آخرین میخ بر تابوت معاندان، منافقین و فتنه گران زده شد و مرگ قطعی آنان رقم خورد.

7 . هوشیاری و بصیرت خواص و نخبگان جامعه

حماسه نهم دی پیام مهم دیگری داشت و آن زنگ بیدار باش خواص بود. انتخابات دهم به خوبی این مسئله را نمایان ساخت که سطح بصیرت توده مردم و عوام از بسیاری از خواص بالاتر است، در واقع فریادهای کوبنده مردم در راهپیمایی نهم دی تأکیدی مجدد بود به هشدارهای مستمر رهبر بیدار انقلاب مبنی بر هوشیاری و بصیرت خواص و نخبگان جامعه.

رهبر فرزانه انقلاب بارها و بارها نقش و جایگاه و تکالیف نخبگان و خواص را گوشزد کرده بود. معظم له به خواص هشدار داده بودند که خیلی مراقب باشند، مراقب حرف زدن، مراقب موضع گیری کردن و...ولی برخی از خواص در این امتحان مردود شدند و حضور آگاهانه مردم این زنگ خطر را به صدا درآورد.

  1. 8. تجلی غیرت و بصیرت عاشورایی امت حزب الله

فتنه 88 با بهره گیری از حمایت آشکار و علنی استکبار جهانی به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و تکیه بر امکانات رسانه ای مدرن و گسترده فضای یأس و ناامیدی را در میان انقلابیون و نهضت های مقاومت جهان حاکم کرده و نگرانی ها و دغدغه هایی را دامن زده بود، اما تجلی غیرت و بصیرت عاشورایی امت حزب الله در روز 9 دی تمامی نگرانی ها را برطرف ساخت و یک بار دیگر اقتدار معنوی نظام اسلامی در سطح بین الملل و امید و نشاط دوستداران انقلابی در سطح جهان را به ارمغان آورد.

بنابراین حماسه 9 دی باید جایگاه ویژه ای در کتاب های درسی دانش آموزان ودانشجودیان واصحاب هنر و فرهنگ پیدا کند تا از این طریق در حوزه هنر متعالی اسلامی در شاخه های شعر و ادب و داستان و سایر شاخه های هنری بتوانیم ارتباط حماسه عاشورا را به حماسه 9 دی پیوند زنیم بنابراین ادبیات حماسه 9 دی نه تنها نباید جنبه شعاری داشته باشد بلکه در ضمن اینکه به مخاطب آگاهی و معرفت می دهد باید مسائل دینی و مذهبی، مفهوم ایثار، شهادت، جوان مردی، آزادگی و رشادت را آشکار کند.

حجت الاسلام رجب احمدی

ارسال نظرات
آخرین اخبار