فرماندار صومعه سرا:

مردم در 9 دی نشان دادند که همواره پشتیبان نظام هستند

مهندس علی فتح اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا در گفتگو با بسیج گفت: در 9 دی آگاهی و بصیرت مردم عزیز یک بار دیگر به جهانیان و دشمنان ایران اسلامی ثابت شد و در یک حرکت انقلابی و خودجوش به میدان آمدند و نشان دادند که همواره پشتیبان نظام خود هستند.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۸۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، همزمان با فرارسیدن ایام 9 دی با مهندس علی فتح اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا به گفتگو نشستیم که به شرح ذیل است:

چرا ۹دی درتاریخ پرفراز ونشیب انقلاب ما ماندگار شد؟
۹دی نه تنها درتاریخ انقلاب کشور مااگردرتاریخ انقلاب هریک ازکشورهای دنیا به وقوع می پیوست سردمدارانان انقلاب به خود می بالیدند که با چنین اتفاقی انقلاب خود را بیمه کرده اند. در حقیقت در کشور ما اتفاقی که درروز ۹دی افتادباعث شد انقلاب ما به گونه ای بیمه شود. چه سرمایه ای ازاین عظیم تر که مردم کشور به صحنه بیایندو فریاد بزنندکه ما خواستار نظام و پشت نظام هستیم.
در واقع ۹دی یک آزمون برای ملت ما بود و این ملت هم سربلند از این آزمون بیرون آمدند. همانطور که ۱۳آبان به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) یوم الله نامیده شده است، ۹ دی را هم می توان باعنوان یو م الله اطلاق کرد.
۲.علت ظهور و بروز ۹دی چه بوده است؟
دشمنان ایران اسلامی همواره از بدو انقلاب تا کنون لحظه ای از دست از دشمنی و عناد برنداشته اند به گونه ای که با ایجاد شبکه های ماهواره ای و صرف هزینه های کلان درصدد ضربه به نظام ما و زمینه سازی و صحنه سازی و بی ثباتی بوده اند. اینجا بود که آگاهی و بصیرت مردم عزیز یک بار دیگر به جهانیان و دشمنان ایران اسلامی ثابت شد و در یک حرکت انقلابی و خودجوش به میدان آمدند ونشان دادند که همواره پشتیبان نظام خود هستند.
۳.نقش مردم و مسولین را در یوم الله ۹دی چگونه ارزیابی می کنید؟
نقش مردم که مشخص و واضح بوده مردمی که در راه این انقلاب خودشان جوان هایشان را تقدیم کردند. جان و مال خود را برای انقلاب گذاشتند ودر راه انقلاب خون دادند و سالیان متمادی با انقلاب همراه بودند این مردم بسیار شکوهمندانه و باشکوه چون همیشه در روز۹دی در صحنه حضور داشتندوپیش از این هم بودند ولی صبوری پیشه کرده بودند تا ببینند این قائله به کجا ختم می شود. مردم با بصیرت در عاشورای ۸۸ در برابر اهانت به اباعبدالله الحسین (ع) دیگر تاب نیاوردند و شاهد بودیم در این روز از هر گروهی و جناح سیاسی برای حفظ وحدت و یگانگی به صحنه آمدند.
۴.چرا برخی از خواص در حوادث منتهی به ۹دی از قطار انقلاب پیاده شدند؟
وجود رهبرمعظم انقلاب و ولی امر مسلمین، به عنوان معیار اصلی و اساسی محسوب می شود، رهرو ولی فقیه بودن بدان معناست که باید پشت سر ایشان حرکت کرد و نداشتن بصیرت نسبت به آرمانهای انقلاب و حضرت امام (ره) باعث می شود که مسیر درست را گم نکنیم وبه بیراهه رویم، معیار حرکت درست ، مسبر امام و رهبریست و این امر بسبار مهم و حیاتی است.
از حادثه فتنه ۸۸ قضایای منتهی به حادثه تاریخی ۹دی می توانیم یک الگویی بسازیم تادر حقیقت یک سرمشقی باشد در مسیر انقلاب ما واین مهم در تاریخ این مملکت ماندگار شده است و باید ما یک مقدار هوش و ذکاوت بخرخ دهیم و بخواهیم از این الگو پیروی و تبعیت کنیم. باید از این تجربه تلخ تاریخی درس بگیریم و با حفظ انسجام و وحدت و هوشیاری و ذکاوت، برای پیشرفت کشور عزیزمان همگی در کنار هم تلاش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات