رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از شرکت بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد و گفت: مهلت شرکت در جشنواره پایان‌یافته و برگزیدگان در دهه دوم دی‌ماه معرفی و تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۸۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محسن جعفری امروز در جلسه هماهنگی جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به تأثیرات برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای در جامعه اظهار کرد: توجه به رسالت مطبوعات و خبرگزاری‌ها در راستای شفاف‌سازی می‌تواند نقش قابل‌توجهی را در عرصه اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

وی به نقش تأثیرگذار رسانه‌ ها در پیشبرد اهداف مختلفی ازجمله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: رسانه می‌تواند به‌عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان سهم بسزایی داشته باشد و علاوه بر آن در ایجاد و اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از شرکت بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد و تصریح کرد: مهلت شرکت در جشنواره پایان‌یافته و برگزیدگان در دهه دوم دی‌ماه معرفی و تجلیل می‌شوند.

جعفری با تأکید بر اینکه نخستین مسئولیت رسانه، افزایش سواد و دانش رسانه‌ای در جامعه است بیان کرد: تعریف چشم‌انداز، فرهنگ‌سازی و تعریف استراتژی در بین مردم و مسئولان با تولید یادداشت و تعریف و تبیین مصداق‌های عینی از مهم‌ترین راهبردهای رسانه‌ای است.

وی با اشاره به نقش پررنگ رسانه افزود:رسانه‌ها می‌توانند با تعریف استراتژی برای مسؤولان و لزوم تدوین برنامه به نحوی عمل کنند که تولید ایده و عملیاتی شدن آن به‌عنوان یک موضوع مهم که در تمام دنیا رواج گرفته و بخش خصوصی در اجرای آن نقش عمده‌ای بر عهده دارد، به شکل پررنگ‌تری اجرا شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان رسانه‌ها را رصد کنندگان جامعه دانست و گفت: رسانه‌ها باید حرکت مردم و مسئولان را در خصوص اقتصاد مقاومتی با نگاه کارشناسی تشریح و تبیین کنند تا بتوانند موجب فرهنگ‌سازی آن در جامعه باشند.

جعفری با اذعان به اینکه اصحاب رسانه به‌عنوان رکن چهارم جامعه و نماینده افکار عمومی در حوزه اقتصاد مقاومتی باید فعالیت بیشتری داشته باشند گفت:  امسال چهارمین دوره این جشنواره با حضور اصحاب رسانه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پایان مهلت شرکت در جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، کاریکاتور و گزارش تلویزیونی برگزارشده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به آغاز داوری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان گفت: داوری این دوره از مسابقات توسط تیم مجرب داوری از تهران در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه درمجموع هشت  بخش، دو هزار و 64 اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال‌شده افزود: مرحله بازبینی آثار طی روزهای گذشته انجام شد و هم‌اکنون آثار در مرحله داوری نهایی قرار دارند.

وی با تأکید بر موضوعات جشنواره ابوذر ازجمله تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی «اقتصاد مقاومتی»،  «دفاع مقدس و مقاومت»، «محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی»، «بصیرت و دشمن‌شناسی»، «مبارزه با آسیب‌های اجتماعی»، «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» و «مسائل صنفی اصحاب رسانه» تصریح کرد: آثاری که با موضوعات جشنواره مطابقت داشته به داوری نهایی راه یافتند و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در دهه دوم دی‌ماه 97برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات