امام جمعه دامغان گفت: ملت ما پس از ماه ها تنش آفرینی دشمنان خارجی و فریب خوردگان و مغرضان داخلی، اهانت به ارزش های دینی و آرمانهای انقلاب را برنتابیدند و با تکیه بر سه اصل بصیرت، موقع شناسی و دشمن شناسی حماسه 9 دی را آفریدند.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۵۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمّد حسینیان در خطبه های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: حماسه ملت ایران در 9 دیماه 88 شکل گیری جریانی مردمی در برابر جریان تزویر و عداوت و فریب بود، سیل خروشان آگاهی مردم که دسیسه ها را با خود برد.

امام جمعه دامغان 9 دی را از ماندگارترین روزهای تاریخ پرفراز و نشیب کشور و الگویی از اهمیت حضور آگاهانه و بهنگام ملت برشمرد و خاطرنشان کرد: شناخت ماهیت واقعی دشمن از خصوصیات شیعه است، ملت ما پس از ماه ها تنش آفرینی دشمنان خارجی و فریب خوردگان و مغرضان داخلی، اهانت به ارزش های دینی و آرمانهای انقلاب را برنتابیدند و با تکیه بر سه اصل بصیرت، موقع شناسی و دشمن شناسی حماسه 9 دی را آفریدند.

خطیب نماز جمعه دامغان با دعوت از مردم همیشه در صحنه این شهرستان برای حضور پرشور و شمار در ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه 9 دی، بالاخص نشست بصیرتی شب نهم دیماه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) و تجمع بزرگ مردمی در صحن امامزادگان جعفر و محمّد(ع) این شهرستان همزمان با روز 9 دی، تصریح کرد: تاریخ هوشیاری مردم جای جای ایران اسلامی در زنده نگهداشتن یاد و پیام حماسه نهم دیماه را ثبت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه به عنوان نشانه ای از ناکامی استراتژیک این کشور در غرب آسیا اشاره کرد و گفت: آمریکای جهان خوار امروز با مشکلات داخلی متعددی روبرو است و اختلافات شدید کنگره و رئیس جمهور این کشور گواهی بر این حقیقت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با برشمردن نشانه های افول قدرت سخت و نرم آمریکا، خاطر نشان کرد: تصمیم دولتمردان خونریز آمریکایی برای خروج دو هزار نیروی نظامی از سوریه و هفت هزار نظامی خود از افغانستان، حاصل صبر و مقاومت ملت های مسلمان و نشانه عزت و پیروزی جبهه مقاومت است.

گفتنی است، گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان مجتهدی جامع و جهادگری خستگی ناپذیر در عرصه های علمی و فقهی که رحلت ایشان ضایعه ای اسفناک برای شیعه و جهان اسلام است، بزرگداشت یاد و خاطره مجاهدتهای شهدای گرانقدری همچون آیت الله غفاری و شیخ نمر الباقر النمر از دیگر بخش های خطبه های امروز نماز جمعه دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها