خبرهای داغ:
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان:

رمز بقای جامعه ما حیات امر به معروف و نهی از منکر است

معاون دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه امر به معروف زیباترین هدیه الهی به بشریت است، گفت: رمز بقای جامعه ما حیات امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۳۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

رمز بقای جامعه ما حیات امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، جعفر شهبازی در کارگاه آموزشی شورای امربه معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ملایر با اشاره به حدیثی اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود اشرار بر آن جامعه حاکمیت پیدا می‌کند و اگر چنین شد دعای نیکان مستجاب نخواهد شد.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود نتیجه آن ناامنی در بحث مسائل اجتماعی، اخلاقی، اداری، سازمانی و اقتصادی است و به طور کلی امنیت مختل می‌شود.

معاون دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار داشت: تمام واجبات و مستحبات همانند قطره‌ای است در مقابل اقیانوس امر به معروف و نهی از منکر و این امر نشان دهنده جایگاه بالای این فریضه است.

وی با بیان اینکه مسئولین ما در خصوص امر به معروف و نهی از منکر 30 سال قانون آن را در مجلس معطل گذاشتند، گفت: بعد از 30 سال هم که تصویب شد آن جایگاهی که باید را نداشته است حتی در حد یک وزراتخانه برای امر به معروف سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در حد ستاد می‌ماند.

شهبازی افزود: در بسیاری از جاها حتی در حد یک جلسه هم حاضر نیستند برای این فریضه قدم بردارند که علت آن این است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که باید باشد برای ما جا نیفتاده است و برخوردی که به اسم امربه معروف و نهی ازمنکر است، برخورد به جا و مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه این مقوله را باید دسته‌بندی کرد، گفت: ما حدود 80 معروف و 80 منکر در ادارات داریم که باید آنها را دسته‌بندی کنیم و تلاش‌ها را برای معروف‌ها به‌کار ببندیم و بعد سراغ منکر برویم؛ ما معروف‌ها و منکرات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داریم و بزرگ‌ترین منکر امروز اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی است و ما چقدر در این زمینه تلاش می‌کنیم؟

معاون دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد و فرهنگ بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین منکرات، منکرات اقتصادی است.

وی ادامه داد: 11 سال است که رهبری بر اقتصاد تأکید دارند و کسی گوش نمی‌دهد، شعار هر سال ایشان مسائل اقتصادی است، هنوز این شرایط پیش نیامده بود که ایشان فرمودند به فکر نان مردم باشید به فکر اقتصاد کشور باشید.

شهبازی تصریح کرد: در مورد موضوع فرهنگی نیز اینگونه است، سال 70 مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی نام بردند و ما در دهه 80 سیل مسائل فرهنگی را دیدیم که گریبان‌گیر جوانان ما شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف زیباترین هدیه الهی به بشریت است، اظهار داشت: رمز بقای جامعه ما حیات امر به معروف و نهی از منکر است.

معاون دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اضافه کرد: بحث امر به معروف خیلی جای کار دارد و باید سعی کنیم در هر جمعی که هستیم تبلیغ کنیم چراکه رمز بقا و پایداری امنیت‌های مختلف در امر به معروف و نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: امر به معروف دوست داشتن یکدیگر و کمک کردن به همدیگر است و روش‌های متفاوتی دارد و با پرخاشگری نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد چراکه پشت رفتارهایی که سر می‌زند یک تفکر است و ما باید این تفکر را بشناسیم و تا زمانی که راه صحبت با این تفکر را نشناسیم نمی‌توانیم کاری کنیم.

شهبازی با اشاره به تلاش‌های دشمن و وجود چند صد شبکه رسانه‌ای گفت: دشمن موضوعات را آرام آرام به خورد مردم می‌دهد و ما هم باید با جوانان خود صحبت کنیم و راه را برای گفتگو با جوانان باز بگذاریم.

وی افزود: امر به معروف چهار مرحله دارد قلبی، لسانی، نوشتاری و عملی که در بحث سه موضوع اول وظیفه آحاد مردم است و بحث عملی با حاکمیت نظام اسلامی است اما ما اکنون همه موارد را به گردن حاکمیت انداخته‌ایم.

معاون دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه بسیج وظیفه تذکر لسانی دارد، تصریح کرد: باید در خصوص این فضیلت فراموش شده آنچنان که باید فکر کنیم و جلو برویم چراکه در قیامت مسئول و غیر مسئول در این مورد باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: انبیاء هدفی جز امر به معروف و نهی از منکر نداشته‌اند و اولین آمر به معروف خود خداوند است، به دنبال آن انبیا هستند.

شهبازی با اشاره به قیام حضرت اباعبدالله(ع) گفت: خون امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بر زمین ریخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات