معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه امسال رتبه نخست تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین سوادآموزان نهضت سود آموزی کشور کسب کرد.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۱۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سعید نیرویی در نشست خبری به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در راستای ایجاد حلقه‌های کتاب و کتابخوانی و با هدف تقویت فرهنگ مطالعه همزمان با سرتاسر کشور اجرا شده است.

وی گفت: متاسفانه فضای مطالعه در جامعه ما بسیار کم رنگ شده که یکی از دلایل آن مسایل اقتصادی است، اما مهم‌تر از آن توسعه و گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که فرصت مطالعه را از مردم سلب کرده است.

نیرویی در ادامه جمعیت واجد شرایط سواد آموزی را ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام و اظهار داشت: بر این اساس صدرصد جمعیت بیسوادان بجا مانده از تحصیل در منطقه که جمعیت شان ۵۲۰ نفر است را، جذب کرده ایم و در عین حال معتقیم برخی افراد بیسواد به دلایل مختلف از جمله کوچ یا مهاجرت‌های فصلی ممکن است از قلم افتاه باشند.

وی گفت: برای جذب این افراد نیز طرح آموزش خواندن با خانواده در منزل را با کمک سه نفر و با هدف همبستگی و انس و الفت بین اعضای خانواده در حال اجرا داریم.

نیرویی در بخش دیگری با بیان اینکه از سه سال قبل مراکز یادگیری محلی را در سطح شهرستان دایر کرده ایم، افزود: اکنون چهار مرکز فعال است و پنجمین مرکز نیز بزودی در زندان تربت حیدریه دایر می‌شود تا ضمن آموزش مهارت‌های مختلف زمینه اشتغال زندانیان را بعد آزادی فراهم آورد

به گفته رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی، آشپزی، مهارت زندگی، اصول شهروندی، قالیبافی، گلیم بافی، شیرینی پزی و موضوعات روز جامعه مثل آشنایی با اچ آی وی و نیز بهداشت فردی اجتماعی با کمک مدرسین متخصص و کارشناسان نیروی انتظامی و دادگستری آموزش داده می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها