رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: هدف‌گذاری مقامات دو کشور ایران و ترکیه توسعه روابط تجاری فی‎مابین به 30 میلیارد دلار است که آذربایجان‎شرقی می‎تواند بهترین مرکزیت این این حجم از مبادلات تجارت باشد.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۹۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، داود بهبودی ظهر امروز در دیدار با حسین گون گور، سرکنسول حمهوری ترکیه در تبریز اظهار کرد: روابط تجاری و اقتصادی بین استان آذربایجان‎شرقی و کشور ترکیه از قدیم پررنگ بوده و در جهت تقویت این روابط تلاش می‎کنیم.
داود بهبودی از شهر ارزروم به عنوان مرکزیت مبادلات تجاری ایران و ترکیه یاد کرد و افزود: یکی از دروازه‏‌های قدیمی شهر تبریز معروف به درب استانبول است که هنوز به قوت خود باقی مانده؛ همانطور که در شهر ارزروم نیز «تبریز قاپوسی» از سال‎ها پیش خودنمایی می‎کند.
وی ادامه داد: در این شرایط تحریمی جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور ترکیه برای ما بسیار با اهمیت است.
بهبودی یادآور شد: هدفگذاری مقامات دو کشور ایران و ترکیه توسعه روابط تجاری فی‎مابین به 30 میلیارد دلار است که آذربایجان‎شرقی می تواند بهترین مرکزیت این تجارت باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها