هواشناسی کردستان در خصوص فعالیت شدید سامانه بارشی که روز‌های پنشنبه و جمعه در آسمان این استان مسقر می‌شود، اخطار داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۹۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مدیرکل هواشناسی کردستان روز چهارشنبه گفت: براساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش بینی وضع هوا از فردا تا اواخر روز جمعه استان در دامنه تاثیر امواج بارشی و ناپایدار قرار می‌گیرد.

رحیم صدیقی اضافه کرد: پیامد این سامانه بارشی، پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید، و در جاده‌های برفگیر، گردنه‌ها و ارتفاعات کولاک برف است.

وی افزود: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر پنجشنبه تا عصر و اوایل شب جمعه است و از عصر پنجشنبه اغلب بارش‌ها به شکل برف ریزش می‌کند.

مدیرکل هواشناسی کردستان تاکید کرد: مقدار بارش در بخش غربی استان (بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان و پالنگان) نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.

صدیقی یادآور شد: همراه با این سیستم بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه بوده و در ارتفاعات و گردنه‌ها امکان کولاک برف وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مدت زمان فعالیت این موج بارشی، در گردنه‌ها و بیشتر جاده‌های استان به دلیل بارش، کولاک برف و مه دید بشدت کاهش یافته و جاده‌ها لغزنده می‌گردد، که این عوامل باعث اختلال در تردد‌ها خواهد شد.

صدیقی گفت: متعاقب عبور سامانه بارشی در طول هفته آینده دمای هوا پنج تا هفت درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد و انتظار می‌رود مسافران در این مدت از تردد شبانه و بخصوص در جاده‌های روستایی خودداری کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات