عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق راهکارهایی را ایجاد کرد تا قاچاقیان سوخت سودی از این امر نبرند و عملا این کار به صرفه نباشد، چراکه با اینکار سرمایه‌ کشور حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۵۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نوسانات قیمت ارز باعث شده است تا بر پدیده قاچاق سوخت دامن زده شود و حالا روزانه 11.5 میلیون لیتر سوخت به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود، امری که علاوه بر خروج سرمایه کشور در بلندمدت باعث ایجاد بحران سوخت به خاطر کمبود و افزایش تقاضا خواهد شد، بنابراین باید با تدبیرهای صورت گرفته جلوی این امر گرفته شود تا در آینده به امنیت انرژی کشور ضربه‌ای وارد نشود.

*قاچاق سوخت را با راهکارهای عملی بدون صرفه کنیم

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار با اشاره به معضلات ایجادکرده پدیده قاچاق برای اقتصاد کشور اظهار کرد: قاچاق همیشه مربوط به ورود کالا به کشور نیست و در مواقعی که قیمت کالا در داخل و خارج از کشور تفاوت دارد شاهد قاچاق به کشورهای همسایه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، قاچاق سوخت به خارج از کشور است، تصریح کرد: قاچاق سوخت هزینه بسیار زیادی را به کشور تحمیل می‌کند که می‌توان ان را در بخش‌های دیگر و برای توسعه کشور هزینه کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان‌های مرزی امروز درگیر قاچاق سوخت هستند که مشکلاتی را نیز برای بومیان این مناطق ایجاد کرده است، همچنین مبارزه با این پدیده نیز به هزینه مالی و انسانی زیادی احتیاج دارد که به اقتصاد و نیروی انسانی کشور نیز لطمه وارد می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: باید با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق راهکارهایی را ایجاد کرد تا قاچاقیان سوخت سودی از این امر نبرند و عملا این کار به صرفه نباشد، چراکه با اینکار سرمایه‌ کشور حفظ خواهد شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات