نورالهدی و مصباح الهدی از طرح های قرآنی موفق در استان مازندران است

مصباح الهدی و نورالهدی مازندران از طرح‌های موفق مازندران است که می‌تواند برای برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ظرفیت خوبی باشد و این طرح می‌تواند به عنوان یک الگو در دیگر استان‌های کشور اجرایی شود.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۳۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی قره‌شیخ‌لو در نشست فصلی روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های شمالی کشور در محمودآباد، اظهار کرد: مازندران از استان‌های ممتاز و شاخص در حوزه فعالیت های قرآنی است و بسیاری از فعالیت های بومی قرآنی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران باید به عنوان الگو در استان‌ها معرفی شود.

وی با اشاره به نشست‌های فصلی و منطقه‌ای استان‌های کشور، افزود : نشست‌های منطقه‌ای و فصلی در جهت تبادل آراء و اندیشه و با هدف تعامل سازنده بین استان‌های همجوار برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند منشاء برکات زیادی باشد.

رئیس سازمان درالقرآن الکریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی کمیت‌ها و کیفیت‌های فعالیت‌های قرآنی در این نشست‌ها اشاره و تصریح کرد: آینده فعالیت‌های قرآنی باید بازنگری شود زیرا بسیاری از مقتضیات زمان و سرعت رشد تکنولوژی‌های نوین در حال تغییرات است و باید بر اساس این شاخص ها فعالیت‌ها را برنامه ریزی کنیم.

قره‌شیخ‌لو در ادامه مباحث خود به جلب مشارکت‌های عمومی در حوزه ترویج قرآن اشاره و تاکید کرد: باید ظرفیت‌های منطقه‌ای استان‌های همجوار شناسایی و مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و بسیاری از طرح‌های بومی و استانی می‌تواند به عنوان یک الگو برای دیگر استان ها اجرایی شود.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور با تمرکز بر تولید محتوای نو و فاخر در حوزه قرآن، بیان کرد: استخراج جذابیت‌های قرآنی می‌تواند برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار موثر واقع شود و باید در این حوزه بیشتر متمرکز شد.

قره‌شیخ‌لو در پایان سخنان خود به اهمیت برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و سبک زندگی قرآنی در استان‌های کشور اشاره و تاکید کرد: مصباح الهدی و نورالهدی مازندران از طرح‌های موفق مازندران است که می‌تواند برای برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ظرفیت خوبی باشد و این طرح می‌تواند به عنوان یک الگو در دیگر استان‌های کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان درالقرآن الکریم در پایان با تاکید بر سرعت بخشی توأم با مدل‌سازی فعالیت‌های قرآنی ، اظهار کرد: اعتبارات بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی سازمان درالقرآن بسیار محدود است و در برنامه بودجه سال 1398 هم نیازمند توجه جدی و تخصیص کامل اعتبارات بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی در این سال هستیم و فعالیت‌های کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی هم در تمام استانها در حال فعالیت هستند تا چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار