نورالهدی و مصباح الهدی از طرح های قرآنی موفق در استان مازندران است

مصباح الهدی و نورالهدی مازندران از طرح‌های موفق مازندران است که می‌تواند برای برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ظرفیت خوبی باشد و این طرح می‌تواند به عنوان یک الگو در دیگر استان‌های کشور اجرایی شود.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۳۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی قره‌شیخ‌لو در نشست فصلی روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های شمالی کشور در محمودآباد، اظهار کرد: مازندران از استان‌های ممتاز و شاخص در حوزه فعالیت های قرآنی است و بسیاری از فعالیت های بومی قرآنی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران باید به عنوان الگو در استان‌ها معرفی شود.

وی با اشاره به نشست‌های فصلی و منطقه‌ای استان‌های کشور، افزود : نشست‌های منطقه‌ای و فصلی در جهت تبادل آراء و اندیشه و با هدف تعامل سازنده بین استان‌های همجوار برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند منشاء برکات زیادی باشد.

رئیس سازمان درالقرآن الکریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی کمیت‌ها و کیفیت‌های فعالیت‌های قرآنی در این نشست‌ها اشاره و تصریح کرد: آینده فعالیت‌های قرآنی باید بازنگری شود زیرا بسیاری از مقتضیات زمان و سرعت رشد تکنولوژی‌های نوین در حال تغییرات است و باید بر اساس این شاخص ها فعالیت‌ها را برنامه ریزی کنیم.

قره‌شیخ‌لو در ادامه مباحث خود به جلب مشارکت‌های عمومی در حوزه ترویج قرآن اشاره و تاکید کرد: باید ظرفیت‌های منطقه‌ای استان‌های همجوار شناسایی و مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و بسیاری از طرح‌های بومی و استانی می‌تواند به عنوان یک الگو برای دیگر استان ها اجرایی شود.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور با تمرکز بر تولید محتوای نو و فاخر در حوزه قرآن، بیان کرد: استخراج جذابیت‌های قرآنی می‌تواند برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار موثر واقع شود و باید در این حوزه بیشتر متمرکز شد.

قره‌شیخ‌لو در پایان سخنان خود به اهمیت برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و سبک زندگی قرآنی در استان‌های کشور اشاره و تاکید کرد: مصباح الهدی و نورالهدی مازندران از طرح‌های موفق مازندران است که می‌تواند برای برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ظرفیت خوبی باشد و این طرح می‌تواند به عنوان یک الگو در دیگر استان‌های کشور اجرایی شود.

رئیس سازمان درالقرآن الکریم در پایان با تاکید بر سرعت بخشی توأم با مدل‌سازی فعالیت‌های قرآنی ، اظهار کرد: اعتبارات بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی سازمان درالقرآن بسیار محدود است و در برنامه بودجه سال 1398 هم نیازمند توجه جدی و تخصیص کامل اعتبارات بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی در این سال هستیم و فعالیت‌های کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی هم در تمام استانها در حال فعالیت هستند تا چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها