کارآفرین دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ در گفتگو با بسیج مازندران:

دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم می کند/ فارغ التحصیلان دانشگاه سیمرغ شخصیت کارفرمایی پیدا می کنند

در دانشگاه های دیگر بعد از فارغ التحصیل شدن دانشجو، شاید موضوع در بازار کار وجود نداشته نباشد، اما در دانشگاه ما، بعد از اتمام درس دانشجویان، برای آن ها زمینه اشتغال ایجاد می کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۲۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رضا خسروی دارای تحصیلات مهندسی صنایع و کارآفرینی با گرایش فناوری در مقطع دکتری فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با بسیج اینگونه سخن آغاز کرد: تقریباً از 13 سال پیش به فکر تأسیس یک مرکز آموزش عالی علمی کاربردی در شهرستان سیمرغ افتادم، در طول سال های گذشته بیش از 4000 دانشجو در این دانشگاه داشتیم که مجموعاً 8000 نفر در این دانشگاه تحصیل و یا در حال تحصیل هستند.

وی درباره مهمترین امتیاز دانشگاه در این شهرستان گفت:  در دانشگاه های دیگر بعد از فارغ التحصیل شدن دانشجو، شاید موضوع  در بازار کار وجود نداشته نباشد، اما در دانشگاه ما، بعد از اتمام درس دانشجویان، برای آن ها زمینه اشتغال ایجاد می کنیم، حتی به علت ارتباط بنده با واحدهای صنعتی از دانشجویان در این عرصه استفاده می کنیم.

دکتر خسروی اضافه کرد: تصمیم ما بر این بود که به جای اینکه فارغ التحصیلان ما حقوق بگیرند، حقوق دهنده شوند و در شخصیت کارفرما قرار بگیرند، مدل های مشخص در کشورمان وجود دارد که یکی از آن ها ایجاد مرکز رشد علم و فناوری هست که ما اولین مرکز رشد غیردولتی رو در شهرستان سیمرغ احداث کردیم تا از جوانان صاحب اختراع و ایده های جدید حمایت شود.

استاد نخبه دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ در خصوص مهمترین عرصه مورد فعالیت این دانشگاه عنوان کرد: بیشترین عرصه فعالیت ما در دانشگاه سیمرغ مربوط به عرصه های غذایی، فناوری و حوزه هوانوردی است، که اگر در حوزه خدماتی کار کنیم، قطعا می توانیم اشتغال جامعه را بالا ببریم.

وی درباره نحوه و میزان حمایت از دانشجویان یادآور شد: برای کسانی که ایده خوب داشته باشند، بعد از پردازش و چکش کاری ایده، قابلیت سرمایه گذاری برای ایده مطرح شده قرار می دهیم و بعد از حمایت مالی آن ها باز طریق جذب سرمایه گذار، آن ایده را به پدیده تبدیل می کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ با اشاره به کمک و حمایت های دیگر ارگان های افزود: پارک علم و فناوری ارگانی است که از ما به خوبی حمایت می کند، همچنین از همکاری بسیج سازندگی با فارغ التحصیلان کارآفرین بسیار سپاسگزاریم، تسهیلات و ایجاد بازار عرضه و همچنین هموار کردن مسیر اخذ مجوز از دیگر حمایت های بسیج بوده که ما قدردانیم.

دکتر خسروی گفت: فضای کسب و کار در کشور ما یک مقدار با چالش مواجه است و باید جلوی هرز روی های انرژی کار را گرفت، بیکار به شخصی گفته می شود که توانایی و انگیزه انجام یک کار را داشته باشد اما زمینه برای انجام آن مساعد نباشد.

وی ادامه داد: با این تعریف پس بیکار نداریم و در این مورد باید راهی یافت یا راهی ساخت زیرا  با توجه به آب و هوای منطقه و پتانسیل بالای مازندران، مشخصاً کسی نمی تواند بگوید که بیکار هستم، قوانین خوبی هم در کشور داریم که همه می توانند با توجه به این امر کارآفرین باشند.

استاد دانشگاه در مورد بهره مندی از موقعیت های جغرافیایی شهرستان سیمرغ و استان مازندران بیان کرد: چنانچه هواپیمایی داشته باشیم که قابلیت نشستن بر روی سطح آب داشته باشند، آب بندان های مازندران می توانند به عنوان باند فرودگاه تلقی شوند که در پی آن گردشگرانی هم به این نقطه خواهند آمد، پس توجه به گردشگری و روستاها هم به طبع ارزش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها