تشریح ویژه برنامه‌های نهم دی ماه در خراسان رضوی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های نهم دی ماه در استان پرداخت.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۰۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام سید محمد سلطانی امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های نهم دی ماه در شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب، یعنی ۲۲ بهمن ۵۷، با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو بوده ایم تا امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم.

وی افزود: با نگاهی به سوابق این ۴۰ سال، همواره دشمنان و استکبار جهانی به شکست انقلاب در روزها، ماه‌ها و سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی امید داشتند، اما به شکر الهی و برکت خون شهداء و حضور مردم ولایتمدار، امسال وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌شویم. دشمنان به هر روزنه‌ای متوسل می‌شوند تا در انقلاب رخنه ایجاد کنند؛ از این رو حتی از خواسته‌های به حق مردم سوء استفاده کرده اند و فتنه‌های بزرگی برای براندازی نظام به راه انداختند.

سلطانی اظهار کرد: عده‌ای که تصور می‌کردند اگر انقلاب اسلامی با آمریکا ارتباط برقرار کند و حالت صلح داشته باشد، پایداری آن تضمین است. آن‌ها امروز به این نتیجه رسیده اند که اشتباه کردند و متوجه شده اند اگر انقلاب در برابر امریکا کوتاه می‌آمد، امروز اثری از آن نبود.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «امریکا دشمن اسلام است و هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بزنید»، تصریح کرد: استقامت مردم و مبارزه با ایادی آمریکا و سردمداران استکبار جهانی باعث دوام انقلاب اسلامی شده است. انقلاب اسلامی با آمریکا کنار نخواهد آمد چرا که نور و ظلمت و حق و باطل با یکدیگر جمع نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در سال‌های ۷۷ و ۸۸ که در راستای براندازی نظام ترتیب داده بودند، گفت: دشمنان در سال ۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات به دنبال تضعیف نظام و توطئه عظیمی بودند که مردم با رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مقابل این توطئه مقاومت کردند و در یک حرکت تهاجمی در نهم دی ماه، با راهپیمایی خود به این فتنه پایان دادند. نکته آنکه از ۳۱ استان کشور ۱۳ استان، از جمله خراسان رضوی، علاوه بر نهم دی، روز هشتم این ماه نیز در اعتراض به توطئه‌های دشمنان راهپیمایی کرده بودند.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر بیان کرد: مردم نقش مهمی در تداوم انقلاب داشته و دارند؛ لذا امروز مسئولان باید ضمن ایجاد تعادل و توازن در بازار و برخورد با گران فروشان، به فکر اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان نیز باشند و امید به زندگی را برای آن‌ها بالا برند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تبیین علل گرامیداشت ۹ دی ادامه داد: یوم االله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان و نماد بصیرت و استقلال طلبی ملتی است که برای حفظ اصول انقلاب و اسلام ایستادند.

سلطانی افزود: حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله نهم دی ماه سال ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرینی در افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آید. ملت فهیم کشورمان با همه سلایق و از همه احزاب آمدند؛ همچون ۲۲ بهمن ۵۷، ۱۳ آبان ۵۸ و ۸ سال دفاع مقدس. ملت ایران با صدای رسا اعلام کرد اگر دشمن بخواهد در برابر انقلاب اسلامی ایران بایستد، در برابرتمام دنیای استکباری آن‌ها خواهد ایستاد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: یقینا حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله نهم دی ماه حماسه‌ای بود که موجب خشنودی حضرت، ولی عصر (عج) و رهبرمعظم انقلاب شد و بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی، به ویژه آمریکا و انگلیس که سال‌ها زمان صرف این توطئه و میلیارد‌ها دلار هزینه کردند را نقش بر آب ساخت.

وی افزود: امسال نیز حضور باشکوه مردم مشهد مقدس در این راهپیمایی، طرفداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشان دهنده این واقعیت است که هرگز در میان گرد و غبار فتنه‌گران، نه فقط راه را گم نمی‌کنند بلکه همیشه پشتیبان عمود خیمه انقلاب که همانا مقام عظمای ولایت فقیه است، خواهند بود.

سلطانی گفت: در آستانه فرارسیدن نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از مردم شریف و همیشه در صحنه مشهد مقدس، خاصه روحانیت معظم، جوانان عزیز، بسیجیان، خانواده شهدا و اقشارمختلف دعوت می‌نماید در مراسم راهپیمایی که در روز یکشنبه، نهم دی، ساعت ۸،۳۰ از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت نموده و پس از اجتماع در رواق امام خمینی (ره) از بیانات حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، بهره‌مند شوند.

وی در تشریح اهم برنامه‌های بزرگداشت نهم دی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: نشست حماسه انقلابی ۹ دی با حضور آیت الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، در ساعت ۹،۱۵ روز پنجشنبه، ۶ دی، در مدرسه عالی نواب با حضور اساتید، مدرسان و طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود. همچنین همایش بزرگ پرچمداران بصیرت با حضور طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان ساعت ۱۸ همان روز در مجتمع آیه‌ها برگزار و حجج اسلام طائب و راشد یزدی در این همایش سخنرانی خواهند نمود.

سلطانی گفت: همایش طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز قرار است ساعت ۸ یکشنبه، ۹ دی ماه، در مدرسه عالی نواب با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، برگزار شود.

وی برگزاری همایش بصیرت‌افزایی با حضور مسئولان شورای هیئات مذهبی، مسئولان استانی و تقدیر از خادمان اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه‌های هفته بصیرت برشمرد و گفت: این برنامه نیز قرار است عصر روز پنجشنبه، ۶ دی ماه، از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در حسینیه امام خامنه‌ای اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار گردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آستان قدس رضوی از اول دی ماه کلیه مراسم و برنامه‌ها را با رویکرد بصیرت افزایی برگزار و برنامه‌های جامعی نیز از ۱۰ الی ۲۲ بهمن به نام چله انقلاب در نظر گرفته که شامل برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع پرسمان‌های نهم دی با حضور سخنرانان کشوری مانند حجج‌اسلام سعیدی، خاتمی، طائب، رحیمیان، پناهیان، ماندگاری و... است. برگزاری دوره آموزشی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و نشست هم اندیشی ائمه جماعات، سخنرانان و مداحان حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

سلطانی اظهار کرد: علاوه بر این سپاه امام رضا (ع) مسابقه کتابخوانی با موضوع بصیرت انقلابی را طی روز‌های ۱۱ تا ۱۳ دی ماه برگزار خواهد کرد. قرارگاه فرهنگی، ولی امر نیز برگزاری همایش خط روشنگرى با موضوع جریان شناسى و راهبرد مهار فتنه از صدر اسلام تاکنون را با همکارى معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوى، معاونت فرهنگى سپاه امام رضا (ع)، جبهه فکرى فرهنگى انقلاب اسلامى و مرکز علمى، آموزشى و پژوهشى حسینیه فرهنگى قرآن و عترت در دستور کار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و نهاد‌های مردمی و نیروی مقاومت بسیج و سپاه امام رضا (ع) در مساجد و حسینیه‌های شاخص محلات مشهد نیز مراسم بزرگداشت این ایام برگزار می‌شود. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی نیز ۹ برنامه و مراسم در ۹ منطقه شهری مشهد و یک مراسم در هر شهرستان پیش بینی کرده و اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در این راستا اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی علاوه بر نواختن زنگ بصیرت در مدارس، فراخوان فرهنگیان و دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش آموزی جهت حضور در مراسم راهپیمایی و تنویر افکار نسل سوم و چهارم، تعیین انشاء با موضوع فتنه چگونه به وجود آمد و چگونه دفع گردید، اهتمام خواهد ورزید.

سلطانی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برنامه‌های تجلیل از خانواده‌های شهدای نهم و دهم دی ماه، چاپ جزوه با عنوان بصیرت، خواص و بی‌خواص و چاپ پوستر نهم دی و اعلام فراخوان به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر را در دستور کار دارد. همچنین این مجموعه زمینه مصاحبه‌های صداوسیما و مطبوعات با خانواده شهیدان غنیان و فیضی، از شهدای فتنه سال ۸۸ را فراهم نموده است. توزیع اقلام تبلیغی، ویژه راهپیمایی، توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به ائمه جمعه و ستاد‌های نماز جمعه شهرستان ها، قرار است ائمه جمعه در باب بصیرت‌افزایی و علل پیدایش فتنه ۸۸ و دفع آن با خلق حماسه مردم ولایتمدار در خطبه دوم نماز‌های جمعه ۷ دی سخنرانی نمایند. علاوه بر این از این هفته در مصلی‌های نماز جمعه تبلیغات میدانی و توزیع بروشور در رابطه با روز نهم دی و بصیرت افزایی صورت خواهد گرفت.

سلطانی گفت: شهرداری مشهد علاوه بر اختصاص ۱۲۰ دستگاه اتوبوس رایگان برای ایاب و ذهاب مردم مشهد، در جهت نصب بنر و فضاآرایی و جانمایی سطح شهر با موضوع بصیرت افزایی روی بیلبورد‌های شهری اقدام خواهد نمود. شورای هیئات مذهبی مشهد نیز با همراه داشتن پرچم و بیرق در راهپیمایی شرکت نموده و نسبت به اطلاع رسانی به اعضای هیئات مذهبی اقدام می‌نماید.

وی بیان کرد: اتاق اصناف و جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف مشهد نسبت به اطلاع رسانی به رؤسای اتحادیه‌ها جهت شرکت گسترده اصناف و بازاریان در راهپیمایی اقدام خواهند نمود؛ ضمن اینکه روزنامه‌های قدس، خراسان و شهرآرا نیز صفحه ویژه‌ای را به واقعه نهم دی ماه اختصاص می‌دهند. به همین شکل در سطح استان نیز مراسم مشابهی از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار