حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

ولایت‌پذیری شرط عزت، اقتدار و پیروزی ملت ایران در برابر مستکبران است

خطیب حرم مطهر رضوی تبعیت از رهبری و ولایت‌پذیری را شرط عزت، اقتدار و پیروزی ملت ایران برشمرد و گفت: یقینا در مسیر پیشرفت سختی وجود دارد اما این سختی با همدلی و تبعیت از رهبری و صحیح کار کردن مسئولان آسان می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۰۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: به مجموعه عقایدی که اسلام به آن دستور داده است هویت اسلامی می‌گویند لذا کسی که ملزم به مسائل اعتقادی اسلام است مسلمان به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: روزی برخی از صحابه رسول گرامی اسلام (ص) دور هم نشسته بودند و از اصل و نسب خود صحبت می‌کردند آن‌ها به سلمان فارسی گفتند «اصل و نسب تو چیست؟»، سلمان هم در جواب آن‌ها گفت که من بنده گناه کاری بودم و خدای متعال مرا به وسیله پیامبر (ص) هدایت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: سلمان فارسی با اعتقاد به دین اسلام و تبعیت از پیامبر (ص) به مقامی رسید که رسول‌الله (ص) وی را «سلمانُ منا؛ سلمان از ما اهل بیت (ع) است» معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) می‌خواهند تا شیعیان‌شان هویت کاملا اسلامی داشته و از سیره پیامبر اکرم (ص) پیروی کنند، ابراز کرد: ایمان مثل نور است، حال نور برخی افراد در ایمان مانند یک شمع و برخی دیگر نور ایمان‌شان، چون نور خورشید است، کسی که در مسیر رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) گام بر می‌دارد یقینا نورانیت گسترده‌ای خواهد داشت.

عبدخدایی ادامه داد: تبعیت واقعی از اهل بیت (ع) زمانی منعقد می‌شود که مومنان در همه ابعاد زندگی پیرو ایشان باشند، برخی در نمازخواندن و روزه گرفتن از اهل بیت (ع) تبعیت می‌کنند، ولی در معاملات بازار اهل ربا بوده و توجهی به امر و نهی پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) ندارند.

وی افزود: مومن با تقوا، در معامله‌های روزمره بین انسان ساده و زیرک فرقی نگذاشته و اجناسش را به یک قیمت منصفانه می‌فروشد و هرگز اهل ربا نیست و در کمک کردن به دیگران مضایقه نمی‌کند.

وی ادامه داد: در هر زمانی اسلام و هویت اسلامی دشمن داشته و خواهد داشت، اکنون مستکبران غربی پیوسته به فکر از بین بردن امت مسلمان هستند، مخصوصا مسلمانی که انتظار و شهادت جزو فرهنگ و اعتقادش است.

عبدخدایی با تاکید بر اینکه عزت اسلامی بر هر چیزی مقدم است، تاکید کرد: استعمار فکر می‌کرد می‌تواند همیشه به ملت ایران زور بگوید و با انقلاب اسلامی ایران این هدف و نقشه آن‌ها با بن بست مواجه شد، البته ما هم باید مراقب باشیم که تفکر غرب‌زدگی در بین‌مان رواج پیدا نکند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار