توسعه کهگیلویه نیازمند حمایت ویژه مسئولان کشوری

سرپرست فرمانداری کهگیلویه هم در نشست شورای اداری کهگیلویه و چرام به ظرفیت‌های موجود در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود:شهرستان کهگیلویه ۴ بخش،۴ شهر، ۴۴۹ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۳۱ هزار نفر دارد که در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد و شکوفا شدن این استعداد‌ها نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان استانی و کشوری است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۸۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
جعفر نیکبخت گفت:۴۷ هزار هکتار زمین دیم در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که به علت کاهش نزولات جوی، کشاورزی این شهرستان از رونق افتاده و همین امر موجب مهاجرت جمعیت زیادی از مردم شهرستان شده است.
نیکبخت به طرح‌های صنعتی شهرستان اشاره کرد و افزود:آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده، جاده پاتاوه به دهدشت، جاده سوق دهدشت، سیمان سپو، طرح‌های فاضلاب دهدشت و در بخش تجهیزات شهری و آتش نشانی از جمله طرح‌های اشتغالزایی و خدماتی این شهرستان بوده که به علت کمبود اعتبار نیمه تمام مانده و نیازمند تزریق اعتبار هستند.
فرماندار چرام هم در این جلسه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت:شهرستان چرام در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.
فتاحی افزود:در بخش کشاورزی شهرستان چرام دارای آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز، اراضی شیب دار مستعد برای دامپروری و توسعه باغ‌ها، منابع آب و پرورش زنبور است که تنها از ۳۰ درصد این ظرفیت‌ها استفاده میشود و نبود سرمایه گذار بخش خصوصی از مشکلات توسعه این بخش است.
وی به دیگر ظرفیت‌های موجود شهرستان چرام اشاره کرد و اضافه کرد:شهرستان چرام در حوزه معادن ظرفیت‌های خوبی دارد که دارای معادن غنی فسفات، بوکسیت و سنگ‌های مرمری بوده، اما به علت کمبود اعتبار این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.
فرماندار چرام به مشکلات موجود در این شهرستان اشاره کرد و افزود:نامناسب بودن جاده ارتباطی ۴۵ روستا، جاده چرام به دهدشت و سرفاریاب به یاسوج از جمله آن‌ها است.
در ادامه این جلسه برخی از بخشداران، دهیاران دو شهرستان و رئیس شورای شهر دهدشت به ارائه مشکلات پرداختند و از معاون وزیر کشور تقاضای پیگیری و رفع آن‌ها را داشتند.
معاون وزیر کشور پس از جلسه شورای اداری شهرستان‌های کهگیلویه از دو طرح صنعتی کارخانه آجر و طرح گاوداری دهدشت بازدید و مشکلات این طرح‌ها را بررسی و برای رفع این مشکلات راهکار‌های لازم را ارائه داد.
ارسال نظرات