خبرهای داغ:
مهدیخانی گفت:سال گذشته سی و دو میلیارد تومان اعتبار بحران به استان تعلق گرفت که ده میلیارد تومان از این میزان به استان ابلاغ شد و در همین راستا ۷۵ پروژه تعریف شد که هفتاد و پنج درصد این پروژه ها در خصوص خسارت سیل بود.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۶۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، قدرت اله مهدیخانی در نشست مشترک با علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله برگزار شد بیان کرد:۹۰ درصد شهرهای کشور ما بر روی گسل زلزله و هشتاد درصد شهرها در مسیر سیل قرار دارند.

وی گفت:برهمین اساس سیصد و پانزده شهر در کل کشور و ۵۸ روستا در استان در معرض طغیان سیل قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد:سال گذشته سی و دو میلیارد تومان اعتبار بحران به استان تعلق گرفت که ده میلیارد تومان از این میزان به استان ابلاغ شد و در همین راستا ۷۵ پروژه تعریف شد که هفتاد و پنج درصد این پروژه ها در خصوص خسارت سیل بود.

مهدیخانی عنوان کرد:در مصوبه اخیر چهار مورد سیل و آنفلوانزا و سرما زدگی و خشکسالی جزو مواردی اعلام شده که در صدر عملکرد مدیریت بحران قرار دارد.

وی در خصوص حمایت از کشاورزانی که محصولات باغی آنها دچار سرمازدگی شد افزود:در زمینه حمایت از این کشاورزان، سه سال وام آنها استمهال شد که شامل کشاورزانی است که قراردادشان با بانک، در زمینه وام کشاورزی باشد و بنا شد سی میلیارد تومان جهت خسارت کشاورزانی که محصولات آنها بیمه بود، پرداخت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد:در بحث آتش سوزی نزدیک به هفتاد میلیارد تومان خسارت وارد شد. یک مورد نشت مواد شیمیایی، حریق شرکت رزیتان تاکستان، حریق شرکت تسویه روغن بویبن زهرا، خروج قطار از ریل، انحراف تانکر حمل مواد در اتوبان قزوین رشت، غرق شدگی ۹ نفر، حریق ۹۰ هکتار از مزارع بیانگر این موضوع بود که امسال وضعیت خوبی برای مدیریت بحران نداشتیم.

مهدیخانی خاطرنشان کرد:تلاش ما آموزش و فرهنگ سازی جهت کاهش خسارت در بحران هاست اما هر چقدر هم امکانات داشته باشیم مردم باید در کنار دستگاهها قرار بگیرند.

وی گفت:آمادگی لازم جهت آموزش رایگان دستگاهها در بحث آمادگی در برابر بحران با حضور کارشناسان مدیریت بحران را داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها