خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین:

وجود ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان

فرخزاد گفت:در حال حاضر ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان وجود دارد و در بحث بازافرینی شهری سیاست دولت این است که بافتهای ناکارآمد در قالب بازآفرینی شهری مورد استفاده قرار گیرند.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۵۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی فرخزاد در نشست مشترک خبری با قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین که به مناسبت ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله در سالن جلسات ستاد بحران استانداری برگزار شد بیان کرد: عوامل مختلفی بر ایمنی ساختمانها تاثیر دارند و سازمان نظام مهندسی، نظارت بر کیفیت و کنترل مقررات ساختمان را برعهده دارد.

وی گفت:در بخش روستایی ۵۰ درصد اماکن روستایی با استفاده از تسهیلات، مقاوم سازی شده به این مفهوم که ساختمانهای فرسوده روستایی، تخریب و بازسازی شده است و در بخش شهری نیز به همین منوال است.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد:مصالح ساختمانی باید دارای کیفیت بوده و ما با استفاده از استاندارد اجباری و قوانین موجود بدنبال ایجاد این کیفیت می باشیم اما مصالحی که به بازار ارایه می شود دارای استاندارد لازم نیستند و باید در کیفیت مصالح ساختمانی بیشتر کنترل داشته باشیم.

فرخزاد عنوان کرد:در سالیان گذشته ۳۲ هزار استادکار ساختمانی آموزش دیده اند که در قالب تفاهم نامه ای موضوع بازآموزی این افراد مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم با آموزش این افراد کیفیت ساختمانها را ارتقا دهیم.

وی افزود: در بخش ساختمانی شهری حدود دو هزار میلیارد تومان هزینه شده و دو میلیون مترمکعب ساخت و ساز شهری داشتیم و هزار میلیارد تومان نیز به پروژه های شهری اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد:در کشورهای پیشرفته عمر ساختمان بین هشتاد تا صدسال است اما در ایران این میزان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در مصالح ساختمانی، سی سال است.

فرخزاد گفت:زلزله های اخیر و ماهش میزان خسارت ها، نشان دهنده این است که در راستای کیفیت و استحکام ساختمانها قدمهای خوبی برداشته شده است که نشان دهنده ارتقا فرهنگ جامعه در رعایت امور مربوط به ساختمان سازی است.

وی با اشاره به بحث بازافرینی شهری بیان کرد:در حال حاضر ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان وجود دارد و در بحث بازافرینی شهری سیاست دولت این است که بافتهای ناکارآمد در قالب بازآفرینی شهری مورد استفاده قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها