خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با توجه به زلزله خیز بودن استان همدان، برنامه‌ای برای مطالعه گسل‌های شهرهای استان، پهنه‌بندی این گسل‌ها و ساخت و ساز روی آنها شروع شده که پایلوت آن شهرستان نهاوند است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۰۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

نهاوند پایلوت برنامه مطالعه و پهنه‌بندی گسل‌ها و ساخت و ساز روی آنهاحسن ربانی ارشد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی در راستای شعار تدبیر در حوادث برای کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی به منظور انجام برنامه‌های پیشگیری و ارتقاء سطح آمادگی جامعه در برابر انواع مخاطرات، ضمن برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرتبط از اهم اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان همدان است.

وی گفت: در همین راستا با توجه به زلزله خیز بودن استان، برنامه‌ای برای مطالعه گسل‌های شهرهای استان، پهنه‌بندی این گسل‌ها و ساخت و ساز روی آنها شروع شده که پایلوت آن شهرستان نهاوند است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ساخت و سازهای اصولی بهترین راه کاهش بلایای طبیعی است، بیان کرد: جلوگیری از ساخت و ساز ساختمان‌ها در مناطقی که روی گسل قرار دارند، باید با یک برنامه‌ریزی کارآمد انجام شود و تأکید بر مطالعه و شناسایی نقشه گسل‌ها و حرائم شهرستان نهاوند و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم این گسل‌ها از برنامه‌های بسیار مهم آینده استان است.

وی عنوان کرد:  باید در استان مرکز دفتر ژئوفیزیک منطقه غرب کشور و دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات زلزله غرب کشور راه‌اندازی شود.

ربانی ارشد  ادامه داد: با توجه به مطرح کردن موضوع کیفیت بتن و جوش مسئولیت این اداره کل بیشتر شده بنابراین نسبت به پیگیری جدی مبنی بر نظارت دقیق بر کیفیت بتن و جوش با همکاری نظام مهندسی اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کیفیت بتن عنوان کرد: از آنجایی که در زلزله کرمانشاه ساختمان‌های بتنی بیشتر آسیب دیدند باید یک نظارت جدی بر ساختمان‌های بتنی داشته باشیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از مهندسین و دست اندرکاران ساخت وساز می‌خواهیم با رعایت استانداردها و مقررات ملی ساختمان به ارتقاء کیفیت سازه توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات