طرح بزرگ امدادی شهدای مدافع حرم با برپایی بیمارستان صرحائی در منطقه کم برخودار شهر ثمرین که به همت و تلاش سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۹۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
بسیج جامعه پزشکی خادم بی ریا و الگوی خدمت ایثارگرانه به مردم است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، باهدف امدادرسانی به بیماران مناطق محروم طرح بزرگ امدادی شهدای مدافع حرم استان اردبیل به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با برپایی بیمارستان صحرائی در شهر ثمرین و با حضور بیش از ۱۴ گروه پزشکی فوق تخصص، متخصص، عمومی، دندانپزشکی، کارشناس مامایی و پرستاری و ... اقدام به ویزیت و درمان رایگان بیماران نمودند که این طرح تا فردا در شهر ثمرین ادامه دارد.
 
بسیج جامعه پزشکی خادم بی ریا و الگوی خدمت ایثارگرانه به مردم است
 
ویزیت رایگان  4 هزار نفر از سوی بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل
 
سروان پاسدار مهدی چنگیزیان، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: با هدف شناسایی و درمان به موقع بیماران روستایی، در مدت سه ماه نسبت به ویزیت و غربالگری اولیه حدود ۴۰۰۰ نفر اقدام شده است که از این بین حدود ۱۰۰۰ نفر نیاز به درمان و مداخله پزشکان متخصص دارند.

وی افزود: در ۱۴ حوزه تخصصی اعم از؛ دندانپزشکی، زنان و زایمان، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، اطفال، پوست و مو و داروخانه سیار رایگان، پزشکان متخصص در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

چنگیزیان تصریح کرد: در این طرح ابتدا بیماران توسط پزشکان عمومی ویزیت و غربالگری می‌شوند و در صورت نیاز به پزشک متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: در صورت نیاز به اقدامات کلینیکی و پاراکلینیکی، با بیمارستان‌های مرکز استان جهت درمان و اقدامات پزشکی رایگان هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۰۰ نفر نسبت به ویزیت و درمان نام نویسی کرده بودند که انتظار می‌ رود افزایش یابد.
 
بسیج جامعه پزشکی خادم بی ریا و الگوی خدمت ایثارگرانه به مردم است
 
حضور پزشکان در مناطق محروم یک اقدام خداپسندانه است
 
از اهالی شهر ثمرین در مصاحبه ای با خبرنگار بسیج گفت: امروز شاهد یک اقدام خداپسندانه ای از سوی سپاه بودیم که کار ما را برای درمان راحت کرد چرا که ما برای طی مسیر به شهر اردبیل سختی زیادی را متحمل می شویم و این درمانگاه باعث شد که اهالی چندین روستا اینجا برای ویزیت و درمان حضور داشته باشند.
 
 بسیج جامعه پزشکی خادم بی ریا و الگوی خدمت ایثارگرانه به مردم است
 
یکی از خانم های بیمار افزود: قبلا هم بسیج جامعه پزشکی در مساجد این شهر آمده بود و مردم را مداوا می کرد اما امروز گروه های زیاد درمانی آمده اند که من به شخصه و تمامی اهالی از این عزیزان راضی هستیم.
 
بسیج جامعه پزشکی خادم بی ریا و الگوی خدمت ایثارگرانه به مردم است
 
از پیرمردهای ریش سفید این منطقه با رضایت از از تیم های پزشکی گفت: پیش از این این طرح ها در شهر ما بسیار کم بود و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد این گونه اکیپ ها هستیم و امیدواریم این گونه برانامه های سوی سپاه و دولت تداوم داشته باشد.
 
هدف از برپایی بیمارستان صحرایی و انجام خدمات پزشکی، کمک‌رسانی و بهبود سلامت روستاییانی است
 
سرهنگ پاسدار حسن دهقانی نیا فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اردبیل نیز اظهار داشت اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم و کم برخوردار، سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نسبت به ارائه خدمات در این مناطق اقدام کرده است.


وی افزود :هدف از برپایی بیمارستان صحرایی و انجام خدمات پزشکی، کمک‌رسانی و بهبود سلامت روستاییانی است که از امکانات درمانی مناسب برخوردار نیستند.

دهقانی نیا با اشاره به سابقه اینگونه خدمت‌رسانی‌ها، تصریح کرد: با توجه به رضایت مردم و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این طرح در سایر مناطق استان نیز اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات