رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی این دانشگاه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت با همکاری خیرین سلامت، در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی در مناطق روستایی و محروم ارائه خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۴۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
علیرضا مسلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ افزود: تمام خدمات سطح ۱ و ۲ دندانپزشکی معاینه دهان و دندان، ترمیم دندان، جرم‌گیری، کشیدن دندان و فیشور سیلانت برای کلیه مراجعین در روستا‌ها و مناطق محروم برای جامعه هدف شامل دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال و زنان باردار به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همه تجهیزات دندانپزشکی در این موبایل کلینیک برای ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی به‌همراه یک راننده، یک دندانپزشک و یک دستیار فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: مناطق محرومی که برای ارائه این خدمات در نظر گرفته می‌شوند، از قبل شناسایی و نحوه پذیرش بیمار نیز براساس لیست و برحسب اولویت‌ها صورت می‌گیرد.

مسلم با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر از ساکنین مناطق روستایی و محروم سبزوار از خدمات دندانپزشکی رایگان بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: خدمات ارائه شده در این کلینیک سیار شامل ۱۷۰۰ مورد ترمیم، ۱۱۰۰ مورد کشیدن، ۳۵۰ مورد جرمگیری، ۲۹۰ مورد فیشور سیلانت و توزیع رایگان ۲۰۰۰ بسته آموزشی (مسواک، خمیر دندان و نخ دندان) و پمفلت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان و افزایش دسترسی اقشار محروم به خدمات دندانپزشکی مشارکت و حمایت‌های خیرین در این حوزه را می‌طلبد و امید است با حضور بیشتر خیرین شاهد برکات ویژه به‌خصوص در مناطق محروم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یادآور شد: این دانشگاه با ۶ بیمارستان تخصصی با ۸۵۰ تخت فعال، ۲۶ پایگاه اورژانس، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۳۸ مرکز بهداشتی با پوشش ۵ شهرستان، به حدود ۵۰۰ هزار نفر، خدمات بهداشتی – درمانی ارائه می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها