فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه شهرکرد گفت: گارد آهنین در اجرای مأموریت های بیش از سه دهه فعالیت خود در صنعت حمل و نقل هوایی 100درصد موفق بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۳۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مسئولان و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه شهرکرد به ایراد سخن پرداخت.

سرگرد پاسدار سیفی در این مراسم با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در پنجم دیماه 63، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامیداشت و با ادای احترام به مقام والای 70شهید سپاه حفاظت هواپیمایی در دوران دفاع مقدس و سوانح هوایی گفت: از سپاه حفاظت هواپیمایی بعنوان گاردآهنین یاد می شود.

وی، افزود: قبل از سال 63 و همزمان با دوران تحمیل جنگ به کشور، چندین مورد ربایش هواپیما از فضای جمهوری اسلامی روی داد، که حضرت امام خمینی(ره) دستور ورود سپاه به مسئله حفاظت حمل و نقل هوایی را صادر فرمودند و از زمان تشکیل یگان حفاظت هواپیمایی امنیت پروازها کاملاً تأمین شد.

سیفی خاطرنشان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، نیز شبهه ای  به وجود سپاه در امنیت پرواز وارد شد، که مجدداً حضرت امام به صورت کتبی دستور دادند که سپاه مسئول حفاظت از پروازها باشد و ایشان با تشکر از زحمات ارزشمند سپاه پاسداران در حراست از هواپیماها و برخورد با هواپیماربایان، فرمودند:  سپاه پاسداران چون گذشته مسئول حفاظت هواپیماها می‌باشد و در صورت ربوده شدن هواپیمائی سپاه مسئول می‌باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: موفقیت 100درصدی سپاه حفاظت هواپیمایی در اجرای مأموریت طی بیش از سه دهه فعالیت در صنعت حمل و نقل هوایی، خنثی سازی بیش از یکصد مورد اقدام به هواپیماربایی، موفقیت در کسب امتیاز بالا طی بازرسی های امنیتی صورت گرفته توسط سازمان بین المللی هواپیمایی(ایکائو) و تقدیم 650 جانباز در جنگ تحمیلی و عملیات های خنثی سازی هواپیماربایی از افتخارات گاردآهنین امنیت پرواز می باشد.

سیفی خاطرنشان کرد: هواپیما بعنوان بخشی از خاک یک سرزمین محسوب می شود و امنیت در پروازها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی، گفت: خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران از امن ترین خطوط پروازی دنیا محسوب می شود و اولویت نیروهای امنیت پرواز ، رعایت اخلاق و آداب اسلامی و انسانی در کنار مراعات نکات حفاظتی می باشد.

این مقام مسئول با تقدیر از فداکاری نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی، برنامه های این یگان در فرودگاه شهرکرد را تشریح کرد و افزود: برنامه تحول و تعالی معنوی همکاران همواره در کنار آموزش های تخصصی مورد توجه جدی قرار دارد.

ارسال نظرات