خبرهای داغ:
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین:
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین در بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای اسلامی شهر قزوین از مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین نسبت به ارائه گزارش عملکرد و برگزاری استارت‌آپ‌ویکند شهر‌خلاق در اسفند‌ماه سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۳۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اصغری اظهار‌کرد: خلاقیت را می‌توان دیدن پدیده‌ها از دریچه‌ای نو و غیرمعمول دانست. همچنین می‌شود آن را توجه به زاویه‌ای که هیچ کس دیگر نمی‌بیند و سپس ارائه رهیافت‌هایی نو، غیر‌معمول و اثر‌بخش معنی کرد.
اصغری تصریح‌کرد: در حقیقت خلاقیت به وجود آوردن تجربه‌ای نو، ظرفیت و توانایی بازنویسی قواعد و ابزاری برای بیشینه کردن امکانات است. بنابراین با فعال‌سازی مرکز ایده و خلاقیت در ذیل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی بر آن شدیم تا روحی تازه در کالبد این حوزه مهم و فکری در شهرداری پدید آوریم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان با مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین افزود: در شرایط کنونی ضرورت تغییر نگرش مدیران‌شهری به سوی شهروند‌خلاق احساس می‌شود به‌طوریکه اکنون رقابت شهرها بر سر جذب افرادی است که مهارت‌های خلاقانه دارند.
این مقام مسئول با تبیین راهبردهای مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین گفت: با در نظر گرفتن وضعیت کنونی و آینده‌نگاری مطابق با برنامه‌های پیش‌روی، ضرورت فعال‌سازی فضایی برای جذب و پرورش ایده‌ها و نوآوری‌ها به‌منظور یادگیری و به‌کارگیری تمامی نظرات در کلیه امور اجرایی شهرداری و خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان، بازآفرینی مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین از ضروریات این معاونت بوده است.
اصغری خاطرنشان‌کرد: از جمله برنامه‌های پیش‌روی مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین ثبت این شهر به عنوان شهر‌خلاق در شبکه شهرهای خلاق یونسکو است که با درنظرگرفتن ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه شهر تاریخی و فرهنگی قزوین در تلاش هستیم تا در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار شهری موفق عمل نمائیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین تصریح‌کرد: مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین با هدف گسترش توانایی مدیریت خلاق شهری مبتنی بر دانش با بهره‌گیری از برنامه‌های انگیزشی برای ترویج تفکر نوآورانه و تقاضامحور و همچنین حمایت از توسعه ایده‌های خلاق و نو با هدف کاربست ایده‌ها و بستر‌سازی به‌منظور اجرا و کمک به اشتراک‌گذاری تجارب و بقاء فعالیت نوآورانه تشکیل شده است.
وی تأکید کرد: در حال حاضر 116 شهر در شبکه شهرهای خلاق یونسکو عضو هستند که به‌طور مشترک در تمامی این شهرها خلاقیت به عنوان هویت اصلی توسعه پایدار شهری مورد توجه قرار گرفته است.
اصغری بیان‌کرد: هر شهری استطاعت و ظرفیتی بسیار بیشتر از آن چه در وهله اول به نظر می‌آید در خود دارد و به عبارت دیگر شهرها محلی برای به‌کارگیری تفکرات انسانی برای تولید ایده‌های جدید برای ساختن آینده و همچنین مکانی برای جذب نخبگان و سرمایه‌ها به‌منظور بهبود معیشت شهروندان و ایجاد اشتغال و حل مشکلات شهری هستند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین در پایان گفت: مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین محلی برای تفکر، آگاهی، خلاقیت، نوآوری و طرح ایده‌های نو است، چرا که هر پدیده‌ای حتی بزرگترین و باشکوه‌ترین آثار و اقدامات، ابتدا از یک فکر و ایده ساده و کوچک در ذهن یک انسان شروع می‌شود و نفس خلاقیت به‌واقع یعنی از هیچ ثروت و زیبایی بتوانیم موفقیت خلق کنیم.
مهدیه‌سادات قافله‌باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای اسلامی شهر قزوین در این بازدید بیان‌کرد: این مرکز به‌عنوان یک پل ارتباطی میان شهروندان و شهرداری قزوین بوده و جایگاهی برای بیان ایده‌های نو به‌منظور بالا‌بردن بهره‌وری و میزان رضایت‌مندی جامعه از خدمات مجموعه مدیریت شهری می‌باشد.
قافله‌باشی ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارت‌آپی شهر خلاق در قزوین تصریح‌کرد: این رویداد مهم می‌تواند سرآغاز آفرینش ایده‌های کاربردی در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهر و شهروندان در مسیر دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار شهری باشد.
گفتنی‌است پرتال و سامانه ایده‌پروری مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین به نشانی ICC.Qazvin.ir آماده دریافت ایده و نظرات شهروندان و نخبگان شهری می‌باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها