خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: دوران نوجوانی بهترین زمان برای تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۹۰۹۳۵۷۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دوران نوجوانی فرصت بسیار ارزشمند، استثنایی و مهم برای تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و می‌باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند قلب نوجوان مانند زمین مستعد و آماده است که هر چه به آن عرضه شود را می‌پذیرد و رشد می‌کند و نباید در عرصه تربیتی کوتاهی صورت بگیرد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دانشجوی مطلوب و در خور جمهوری اسلامی داشته باشیم، باید از دوران مدرسه کار کنیم چرا که وقتی شخصیت دانش آموز شکل می‌گیرد، تغییر آن سخت و دشوار است و می‌باید توصیه امیرالمؤمنین (ع) را در سنین دبستان و دبیرستان اجرا کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید ما می‌خواهیم کاری کنیم تا مردم خود برای تحقق عدالت حرکت کنند و این همان نگاه همراه با کرامت است که با عقیده و عبادت به دست می‌آید.
وی ابراز کرد: خداوند عالم را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای رسیدن به جایگاه والای کرامت خلق کرده است و این مهندسی انسان در قرآن است. محوری‌ترین کتاب برای کرامت، قرآن است زیرا خداوندی که فرمود: «وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِي‌ آدَمَ‌» قرآن را نیز کتاب کرامت معرفی کرده است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند وقتی اولین محفل معارفه خود را با انسان برگزار کرد و اولین آیه‌های وحی را نازل می‌کند، آیات سوره علق است که در آن می‌فرماید «بخوان به نام پروردگارت كه آفريد، انسان را از علق آفريد» و در ادامه خود را منشأ همه کرامت‌ها معرفی کرده است و می‌فرماید کتاب رابط بین من و انسان نیز کریم است.
وی افزود: اگر مبانی دینی معیار و محور کارها قرار گیرد در تحولات روحی، تربیت انسانی و ساختن انسان‌هایی که می‌خواهیم ماندگار باشند، بسیار اثرگذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: محوریت نماز و مسجد بسیار مهم است و برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که دانش آموزان منادیان نماز جماعت و نماز جمعه باشند و تا جایی که ممکن است کاری کنیم دانش آموزان نماز خود را در مساجد بخوانند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه محوریت امامت و ولایت می‌باید در دستور کارهایمان قرار گیرد، تصریح کرد: پیغمبر (ص) فرموده نماز ستون دین است و همان نماز که ستون دین است وقتی مردم پیغمبر (ص) را برای نماز جمعه تنها می‌گذارند می‌فرماید تو که امام هستی را ترک کردند و این مهم نشان دهنده اهمیت ولایت و امامت است.
آقای حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها