با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مراحل تصویربرداری و ضبط فیلم کوتاه نهست در استان کردستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۵۵۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت:: حوزه هنری در راستای پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بهره مندی از پتانسیل‌های بومی در استان‌های مختلف پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی را جهت تولید آثار تأثیرگذار در دستور کار قرارداده است.

وی با اشاره به جایگاه فیلم وفیلمسازی در استان گفت: یکی از پروژه‌های درنظر گرفته شده در این زمینه توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تولید فیلم کوتاه نهست می‌باشد که در راستای همگرایی و تعامل نهاد‌های فرهنگی و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مشترک با صدا وسیمای مرکز کردستان مراحل ضبط آن آغاز شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یادآور شد: نهست به نویسندگی و کارگردانی زانیار لطفی بعد از طی مراحل مختلف به شرایط ضبط رسیده است و خوشبختانه از روز دوشنبه ۳ دی ماه ۹۷ مرحله تصویربرداری این اثر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی این فیلم کوتاه مرتبط با حوادث سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان کردستان است، افزود: قرار است که در مدت زمان ۲۰ دقیقه روایتی نو و تازه و مرتبط با حوادث آن دوران به مخاطب عرضه شود.

مرادی در خصوص عوامل این فیلم گفت::" شهرام میرزایی کردستانی"، "رامتین مرادی"، "بختیار خلیلی"، "محمد ساعد رشیدی"، "عزیز نعمتی"، "ژیوار لطفی"، "ماردین نعمتی" به عنوان بازیگر، "آکو زندکریمی" به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، "سوران رحیمی "به عنوان دستیار کارگردان، " ساحل محمدی " منشی صحنه، "سامان حسین پور" به عنوان عکاس، "آرمین پور محمد" مدیر تولید، " سامان عبیدی" به عنوان مدیر تدارکات، "کامران بهرامی"تدارکات، "زانا خسروی" مسئول حمل و نقل در کنار" نوید زارع"تصیویر بردار، " ئه هون احمدی"و" امیر فلاح "دستیاران تصویر، "ژیرو قبادی" صدابردار، کارگردان این فیلم "زانیار لطفی" که مدیر گروه تصویربرداری را نیز بر عهده دارد همراهی می‌نمایند.

مرادی افزود: این فیلم قرار است در مدت زمان ۶ روز در یکی از روستا‌های اطراف سنندج تصویربرداری و ان شاء ا... پس از مراحل تدوین همزمان با جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی به نمایش در آید.

مرادی ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، عنوان کرد: علاوه بر این فیلم کوتاه در بخش تئاتر هم نمایش روز‌های بی قوام نوشته ایوب آقاخانی به عنوان یک طرح ملی در استان کردستان به نمایش عمومی در خواهد آمد که جزئیات این برنامه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: علاوه بر این دو طرح ملی، برنامه‌های متعددی در بخش‌های فرهنگ و مطالعات پایداری، آفرینش‌های ادبی، آموزش و پژوهش و موسیقی نیز در مرحله اجرا و تدوین است که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این برنامه‌ها از دهه فجر سال جاری تا ایام هفته هنر انقلاب درفروردین ماه سال ۹۸ عرضه  می‌شود.

"نهست" اصطلاحی نظامی است و به سربازی که از خدمت سربازی غیبت نماید اطلاق می‌گردد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات