استاندار گیلان اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به خطوط ریلی رشت-قزوین را به لحاظ اقتصادی هم به نفع کشور هم به نفع استان دانست و گفت: به واسطه اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به خطوط رشت-قزوین درآمدهای ترانزیتی ناشی از عبور کالا از مسیر کریدور شمال به جنوب را افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: ۹۰۹۳۵۱۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، مصطفی سالاری عصر امروز در جریان بازدید وزرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسیر نهایی جهت اتصال راه آهن آستارا-آستارا به خطوط ریلی رشت- قزوین انتخاب شده است.

استاندار گیلان شروع عملیات اجرایی اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به خطوط ریلی رشت-قزوین را هم‌زمان با افتتاح راه‌آهن رشت- قزوین دانست و تصریح کرد: اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به خطوط ریلی رشت-قزوین به لحاظ اقتصادی هم به نفع کشور هم به نفع استان است.

وی با بیان اینکه به واسطه اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به خطوط رشت-قزوین درآمدهای ترانزیتی ناشی از عبور کالا از مسیر کریدور شمال به جنوب را افزایش پیدا می‌کند گفت: اتصال راه آهن آستارا-آستارا به خطوط رشت- قزوین دسترسی ریلی را برای مردم استان گیلان فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان امروز پس از بازدید از پل ریلی و بارانداز راه‌آهن بین المللی آستارا-آستارا در نشست مشترک دوجانبه با هدف بررسی آخرین وضعیت راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا حضور پیدا کردند.

رفع موانع اتصال راه‌آهن آستارا-آستارا به خطوط ریلی رشت-قزوین، تعیین زمان برگزاری کمیسیون مشترک بین جمهوری آذربایجان و ایران، توافق جهت اجداث پل جاده‌ای و اتصال اتوبان باکو-آستارا به جمهوری اسلامی ایران ازجمله عناوین قابل‌بررسی در نشست دوجانبه وزاری ایران و آذربایجان بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته وارد استان گیلان و علاوه‌بر بازدید از ایستگاه راه‌آهن قزوین-رشت در شورای ترافیک استان گیلان نیز حضور پیدا کرده است تا مشکلاتی ترافیکی استان را از نزدیک بررسی و مرتفع سازد.

انتهای پیام

ارسال نظرات