حسین زادگان: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه معادن زغال سنگ فعالیت های خوبی را شروع کرده که یکی از محوری ترین آن طرحها، واحد کُک سازی سوادکوه است که در حال حاضر به دلیل دریافت نکردن مجوزهای زیست محیطی متوقف شده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۸۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین زادگان در نشست مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، گفت: با توجه به رتبه اول استان در داشتن معادن فلورین، از این سازمان خواسته شد تا به تجهیز و توسعه معادن فلورین و صنایع فرآوری این ماده معدنی ورود پیدا کند. ‎
استاندار مازندران گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه معادن زغال سنگ فعالیت های خوبی را شروع کرده که یکی از محوری ترین آن طرحها، واحد کُک سازی سوادکوه است که در حال حاضر به دلیل دریافت نکردن مجوزهای زیست محیطی متوقف شده است.
وی افزود: تصمیم گرفته شد با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران این مشکلات برطرف و هرچه زودتر این طرح تعیین تکلیف شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه معادن کردآباد و گلیران محور توسعه معادن است، اظهار داشت: اجرای طرح افزایش ظرفیت و زیر ساخت های گلیران، تکمیل اکتشاف و افزایش بهره وری معدن کردآباد، کمک به تکمیل موزه معدنی سوادکوه، اجرای یک طرح بزرگ صنایع معدنی با تکنولوژی بالا در مازندران و کمک به ایمنی معادن زغال سنگ از دیگر مصوبات این نشست در راستای توسعه معادن و اشتغال زایی بود.
حسین زادگان اکتشافات اولیه معادن مس و آهن در استان را یک ظرفیت برشمرد و سازمان توسعه معادن ایران خواست برای توسعه صنایع پائین دستی فولاد، آلومینیوم، مس، فویل و کویل آلومینیوم نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

مازندران با بیش از ۲ میلیون تن ذخیره فلورین بیشترین ذخایر این ماده معدنی را در کشور را دارد.
۱۴ معدن فلورین در استان شناسایی شد که حدود ۱۵ هزار تن سنگ فلورین سالانه از این معادن استخراج و بیشتر آن به صورت خام برای فراوری اولیه به کارخانه فراوری منتقل می‌شود.
فلورین ماده معدنی در رنگ‌های زرد، سبز، صورتی، آبی، بنفش، بی رنگ و گاهی سیاه بوده که در صنایع سرامیک، صنعت آلومینیوم و صنایع فولادسازی کاربرد دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها