خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در مراسم قدردانی از مسئولین خانه های دوام به لزوم ورود ساعت آموزشی مدیریت بحران در مدارس و افزایش گروه های دوام محلات تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۳۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار در این مراسم از اینکه 99.5 درصد مسئولین خانه های دوام از بانوان هستند اظهار خوشحالی کرد و گفت: بر اساس بند 20 بیانیه کنفرانس ریو 1992، لزوم اجرایی شدن مصوبات این بیانیه منوط به توانمندشدن خانمها و همراهی آنها در راستای اجرایی شدن این مصوبات است، از این رو مشارکت بانوان در فعالیت های اجتماعی محلات از نقاط قوت و مایه مباهات به شمار می آید.

افشار با اشاره به اینکه در گذشته نحوه اداره جوامع بر اساس مجموعه حاکمیتی تعریف می شد ولی امروز بحث حکمروایی و به دنبال آن حکمروایی خوب شهری مطرح است، افزود: یکی از اصل های مهم حکمروایی خوب شهری سهیم شدن مردم در سرنوشت خودشان است که تحقق حداکثری مشارکت مردمی از الزامات تحقق این مهم محسوب می شود.

وی اولین گام در حکمروایی خوب شهری را جلب اعتماد، مشارکت و شکل گیری سرمایه های اجتماعی برشمرد و گفت: زمینه شکل گیری سرمایه های اجتماعی در شهرری به واسطه فضای دینی و مذهبی حاکم بر شهر مهیاست و امیدواریم در این زمینه بتوانیم پیشگام تر از دیگر مناطق فعالیت کنیم.

افشار به اهمیت خانه های دوام محلات اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف اثربخش نیازمند برنامه عملیاتی هدفمند هستیم تا در بازه یک ساله بیش از 50 درصد مردم ساکن منطقه 20 با آموزش های اولیه مدیریت بحران آشنا شوند.

وی دانش آموزان را به عنوان اثرگذارترین قشر از سفیران آموزشی معرفی کرد و گفت: لازم است آموزش های مدیریت بحران با رویکرد پیشگیری و نحوه مدیریت حین بحران، در ساعات آموزشی مدارس لحاظ شود.

شهردار منطقه 20 ارتقاء سطح دانش گروه های دوام و ارائه آیتم های انگیزشی برای عضو گیری گروه های دوام در محلات را در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 قرار داد و یادآور شد: اگر خانواده ها توانمند و آشنا به مسائل مدیریت بحران شوند، کمترین آسیب در زمان بحران به آنها وارد می شود و در نهایت رضایت مندی آنها و زندگی امن تری برایشان فراهم می شود.

در ادامه احسان درویشی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد بررسی مخاطرات منطقه 20، اهداف کلان و خرد گروههای دوام، هدف از تشکیل خانه دوام و ایمنی، رویکردها، چارت گروههای دوام، شرایط اختصاصی مسئول خانه های دوام، شرایط تخصصی عضویت در گروهها دوام و ایمنی، مراحل تشکیل گروه دوام، اطلاعات اختصاصی محلات - تعداد اعضا در حال حاضر  و  دوره های مورد نیاز جهت آموزش دوامیان را از جمله مهمترین فعالیت ها برشمرد.

دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 در ادامه به نقش اعتماد سازی، افزایش مشارکت و آموزش شهروندان در تمام گروه های سنی نیز اشاره کرد.

در پایان این جلسه از کلیه اعضای گروه های دوام با اهدای هدایا تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظرات