خبرهای داغ:
پرزحمت عنوان کرد:استان قزوین در مجموع دارای 8 هزار بافنده می باشد که از این تعداد 6 هزار نفر به طور مستمر فعال می باشند.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۰۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلوفرش استان بیان کرد:یکی از زنجیره ­های مهم اقتصادی در بخش صادرات غیرنفتی، صنعت فرش است که از جایگاه خاصی در کشور برخوردار می باشد.

وی گفت:فرش دستباف برخاسته از فرهنگ و هنر غنی ایرانی است که تلفیقی از نقش و نگاره های پرمعنایی است که قدمتی چندین هزار ساله دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با اشاره به صنعت فرش ماشینی در ایران اظهار کرد:حدود نیم قرن از عمر فرش ماشینی در کشور می ­گذرد یکی از صنایع سود ده و با ارزش افزوده بالا در کشور محسوب می شود که نقش مهمی نیز در صادرات غیرنفتی می ­تواند داشته باشد.

پرزحمت عنوان کرد:استان قزوین در مجموع دارای 8 هزار بافنده می باشد که از این تعداد 6 هزار نفر به طور مستمر فعال می باشند.

وی با اشاره به جایگاه هنر فرش در استان و مشکلات موجود در این حوزه افزود: تشکیل خانه فرش استان به دستور استاندار یکی از اقدامات حمایتی دولت از بافندگان فرش در استان می باشد که امیدواریم با این اقدام بخشی از مشکلات این جامعه اقتصادی برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها