خبرهای داغ:
آیت الله مظاهری:

آیت الله هاشمی شاهرودی حضوری مؤثر در مناسب مهم داشت

رییس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی، این عالم فقید را از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و دارای حضوری مؤثر در مناسب مختلف در کشور توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۹۳۳۷۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری، از مراجع عظام تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان، طی پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهروی، این عالم فقید را از اساتید برجسته سطوح عالی حوزه علمیه قم و از معدود مروجین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های علمی شهید آیت الله سید محمدباقر صدر توصیف کرد.

متن پیام آیت الله مظاهری بدین شرح است:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»

ارتحال عالم و فقیه مجاهد، حضرت آیة‌الله آقای حاج سید محمود هاشمی شاهرودی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» موجب تأسّف گردید. ایشان یکی از اساتید عالی‌رتبه و برجستۀ حوزۀ علمیّۀ قم بودند که سالیانِ متمادی در مسند تدریس و تحقیق و تألیف، شاگردان و محقّقانِ پرشماری را تربیت کرده و از معدود شخصیّت‌های مبرّزی بودند که انتقال و ترویج افکار روشن علمی و اندیشه‌های فقهی و اصولیِ فقیه والامقام و شهید بزرگوار حضرت آیة‌الله سید محمدباقر صدر«قدّس‌سرّه‌الشّریف» در حوزۀ علمیّۀ قم به دست توانای ایشان صورت پذیرفت. چنانکه در طیّ بیش از دو دهۀ اخیر، در مناصب و مسئولیّت‌های خطیر و مهمّ نظام جمهوری اسلامی نیز حضوری مؤثّر و با اهمیّت داشتند.

ضمن عرض تسلیت به خاندان و بیت مکرّم و آقازادگان محترم آن عالم فقید و همۀ شاگردان و ارادتمندان ایشان، از پیشگاه خداوند سبحان، علوّ درجات و رحمت و غفران واسعه برای ایشان مسألت می‌کنم./1304/

 

حسین‌المظاهری

17 / ربیع‌الثّانی / 1440

4 / دی‌ماه/ 1397

 

ارسال نظرات