سید مرتضی علوی
نماینده مجلس درسفر به سامان:
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب حق همه مردم ایران است.
کد خبر: ۹۰۹۳۳۳۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان درسفر به شهرستان سامان با اشاره به استعفای نمایندگان استان همجوار گفت: مدتی است که موضوع استعفاء نمایندگان مطرح شده و به نظر می‌رسد خیلی از اتفاقاتی که رخ داد تنها برای گرفتن امتیازاتی در حوزه زاینده رود و اعتباراتی برای پروژه‌هایی که وظیفه آن‌ها انتقال آب سرشاخه‌های کارون به سمت زاینده رود و انتقال آن به فلات مرکزی است، می باشد.

اردشیر نوریان افزود: صرف نظر از اینکه وضعیت آب استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری چیست و صرف نظر از اینکه آیا واقعا مشکلاتی که مطرح می‌کنند مربوط به آب شرب است که من اعتقاد دارم نیست و صرف نظر از ادعای همکاران ما در مجلس در مورد حق آبه زاینده رود که چقدر صحیح و دقیق است، جدا از همه اینها من اعتقاد دارم روش پیگیری موضوع روش ناصحیحی است.

نوریان افزود: ما روش‌های قانونی و کارشناسی برای رفع این مشکل داریم، بنابراین فشار آوردن به مسئولین کشور برای تصمیمات غیرکارشناسی را غیرقابل قبول می‌دانیم که امیدواریم مسئولان کشوری زیر بار چنین عرف و خطایی نابخشودنی نروند، همانطور که تاکنون نرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری به ویژه بنده که در حوزه مرکزی، شهرستان بن و سامان هستم که دو شهرستان اصلی درگیر در این موضوع هستند به جد و به صورت تمام وقت و با هماهنگی و همکاری نمایندگان استان خوزستان، لرستان، کهگیلویه‌ و بویر احمد و نمایندگان استان همفکری کاملی داریم چون موضوعات مشترک منطقه‌ای زاگرس ما وجود دارد و همه جانبه از انجام اقدامات غیرکارشناسی جلوگیری خواهیم کرد.

نوریان گفت: همکارانمان در مجلس که استعفا کردند همانگونه که دیروز، 8 نفرشان در مجلس حاضر و در مباحث شرکت کردند بقیه عزیزان هم به مجلس ورود کنند، چرا که مسیر قانونی و استدلال‌های منطقی روشن است و ما به هیچ عنوان اعتقاد نداریم که در چهارمحال و بختیاری کشاورزی کنیم ولی استان‌های دیگر آب شرب نداشته باشند و هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب شرب حق همه مردم ایران است و در این مورد هیچ مانعی وجود ندارد، اما مشکل این است که دوستان ما به بهانه تأمین آب شرب حق توسعه و پیشرفت و بهره‌برداری و حق حیات اجتماعی و اقتصادی را از استان‌های دیگر مثل چهارمحال و بختیاری می‌گیرند و این نابخشودنی و غیرقابل قبول است.

نوریان ادامه داد: بنده تا پایان دوره مسئولیتم در این مسئله مقاومت خواهم کرد و روز گذشته هم در صحن مجلس شورای اسلامی یک تنه مقابل این موضوع ایستادم و البته چون حرف درست و کارشناسی زدم، 25 نماینده دیگر نیز حمایت کردند و رئیس مجلس هم پذیرفت از تریبون رسمی مجلس اعلام کرد این نوع رفتار نابخشودنی است و امتیازخواهی و ویژه خوری در کشور برای همه ممنوع است به ویژه برای استان اصفهان که ادعاهای آنچنانی دارند و این صحبت جزو مذاکرات رسمی مجلس ثبت شد.

وی گفت: خطاب به آقای رئیس جمهور یک نامه بسیار مستحکم به لحاظ استدلال نیز تنظیم شده و رونوشت آن به سران سه قوه و شورای عالی داده خواهد شد و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه ‌و بویراحمد نامه را امضا کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نامه به رئیس جمهور تذکر داده شده است که اتخاذ هرگونه تصمیمی که موجب شود اصل انصاف و عدالت زیر سوال برود و هر تصمیمی که خلاف سیاست‌های کلی کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، باشد و هر تصمیمی که خلاف اصول آمایش باشد باید جلوگیری شود و این نامه روز شنبه در دبیرخانه مجلس ثبت خواهد شد.

نوریان با بیان اینکه امیدواریم مسئولان کشور در این زمینه تصمیمات درست، کارشناسی و منصفانه بگیرند، ادامه داد: ضمنا در این نامه تأکید شده است که اصل انتقال آب بین حوزه‌ای براساس برنامه ششم ممنوع شناخته شده و ما باید جلوی این کار را بگیریم.

ارسال نظرات