بوشهر-امام جمعه بندر دیر گفت: راه ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان داشتن بصیرت دینی و سیاسی است.
کد خبر: ۹۰۹۳۳۲۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی  در نشستی بمناسبت  بزرگ داشت هفته بصیرت  در مسجد امام حسین (ع) شهر دیر با اشاره به اهمیت بصیرت دینی اظهار داشت: کسی که از روی آگاهی و شناخت و با بصیرت دین را می پذیرد در شرایط مختلف عقیده اش تغییر نمی کند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه حجاب اختیاری برخلاف حجاب اجباری و تقلیدی با دوام است، افزود:  اگر می بینیم دختران مسلمان اروپایی و آمریکایی و کشورهای غربی به خاطر حفظ حجاب حاضر به ترک تحصیل می شوند برای  این است که با معرفت و شناخت به ارزش این واجب الهی پی برده اند.

وی  بسیاری از گمراهی ها در طول تاریخ را به خاطر نداشتن بصیرت دینی دانست و تأکید کرد: اگر انسان بصیرت دینی داشته باشد با مختصر تبلیغات دشمن و رفیق ناباب  از دین و مسجد فاصله نمی گیرد.

حسینی  با اعلام اینکه شناخت دوست از دشمن  به خصوص در دوران فتنه سخت است ، افزود: در دوران جنگ هشت ساله همه دشمن را می شناختند اما  اگر جنگ داخلی باشد و مسلمانان روی در روی هم قرار گیرند شناخت دشمن واقعی نیازمند بصیرت است.

وی گفت: معیار حق و باطل اشخاص نیستند بلکه ابتدا باید حق و باطل را بشناسیم آنگاه اهل حق و باطل شناخته می شوند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه دشمن از بی بصیرتی افراد سوء استفاده می کند، بیان کرد: در جریان فتنه 88 کسانی که در مقابل ولی فقیه و رهبر جامعه ایستادند در گذشته دارای سابقه انقلابی و از یاران امام راحل بودند.

وی با تأکید بر اینکه حال فعلی افراد ملاک است نه گذشته آنها، ادامه داد: شمر  در جنگ صفین  به درجه جانبازی رسید  و از طرفی عمر سعد تا مرز شهادت پیش رفت اما همین افراد در جریان کربلا رو در روی امام حسین (ع) ایستادند که ناشی از بی بصیرتی بود.

حسینی ابراز کرد: راه ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان داشتن بصیرت دینی و سیاسی است./انتهای خبر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها