خبرهای داغ:
مسئول حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

«گارد آهنین» لقب امنیت پرواز ایران/ ایثار و شهادت طلبی رمز حفظ امنیت حمل و نقل هوایی

مسئول حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: امنیت خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران از چنان جایگاهی برخوردار است که اکثر کشورهای دنیا لقب گارد آهنین به امنیت پرواز ایران داده اند و به گواه سازمان بین المللی هوانوردی کشوری فاو امنیت پروازهای کشور عزیزمان از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۹۳۲۳۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ ولایتی مسئول حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا علیه السلام صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان  ضمن گرامیداشت روز 5 دی ماه سالروز صدور فرمان امام خمینی ره مبنی بر استقرار سپاه در فرودگاه و صنعت هوانوردی کشور اظهار داشت: اوایل انقلاب که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود دشمنان از هر ابزار و روشنی برای ضربه زدن به نظام اسلامی بهره گرفتند.

 وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب منافقین کور دل چندین مرتبه اقدام به ربودن هواپیما در سطح کشور کردند و هواپیماها را از مرزهای هوایی خارج کردند.

مسئول حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا علیه السلام یادآور شد: این اقدام تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای نظام در برداشت که موجب کدورت خاطر امام شد و در 5 دی ماه 63 در پیامی خطاب به فرمانده وقت سپاه فرمان مستقر شدن پاسداران در فرودگاه ها داده شد و از این تاریخ امنیت پرواز و سپاه حفاظت هواپیمایی تشکیل شد.

وی بیان داشت: از سال 63 تا پایان جنگ چندین مورد اقدام به هواپیما ربایی گردید که با حضور سپاه در امنیت پرواز این موارد خنثی شد.

 ولایتی گفت: پس از جنگ در حضور سپاه در صنعت هوانوردی شبهه ایجاد شد که مجدداً امام طی پیامی به فرمانده وقت سپاه ، سپاه را مسئول حفاظت از هواپیماها و برای حفظ امنیت پروازها مامور کردند و مقام معظم رهبری نیز این وظیفه را بر دوش سپاه نهادند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 57 تا سال 63 که امنیت پرواز در کشور وجود نداشت با کوچکترین تهدیدی هواپیما ربایی صورت می گرفت اما بعد از حضور سپاه در امنیت پرواز نزدیک 130 مورد هواپیما ربایی که 26مورد درگیری در هوا صورت گرفته است پاسداران تا پای جان ایستادند و اجازه ندادند هواپیمایی ربوده شود.

مسئول حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا یادآور شد: در هواپیما ربایی سال 1379 پرواز مسیر اهواز به بندرعباس تعداد 25نفر هواپیما ربا با سلاح سرد اقدام به هواپیماربایی کردند و همکاران ما بیش از ده ها ضربه چاقو خوردند و اجازه ورود سارقان به اتاق خلبان را ندادند.

وی اظهار داشت: به خاطر روحیه از خودگذشتی، شهادت طلبی و ایثارگری است که به لطف خداوند امروز از جمله کشورهایی هستیم که ضریب آسیب پذیری ما به حداقل رسیده است.

 ولایتی افزود:  امنیت خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران از چنان جایگاهی برخوردار است که اکثر کشورهای دنیا لقب گارد آهنین به امنیت پرواز ایران داده اند و به گواه سازمان بین المللی هوانوردی کشوری فاو امنیت پروازهای کشور عزیزمان از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است.

 وی عنوان داشت: این امنیت با از خودگذشتی، ایثار و شهادت طلبی کارکنان امنیت پرواز، امنیت زمینی فرودگاه و همکاری و تعامل سایر متولیان تامین امنیت در صنعت حمل و نقل هوایی با سپاه از قبیل حراست فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی و پلیس فرودگاه محقق شده است.

مسئول حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا گفت: کارکنان شاغل در سپاه حفاظت هواپیمایی توانسته اند با بهره گیری از سه عامل ایمان، تخصص و استفاده از تجهیزات نوین نظامی و امنیتی، فرامین رهبری را به عنوان آیین زندگی و به صورت دکترین قدرتمند در سیستم فرماندهی و کنترل خود تسری دهند و با هر تهدیدی مقتدرانه مقابله کنند.

وی بیان داشت: تلاش ما در زمینه توسعه کشور در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی که مستلزم برقراری امنیت است زیرا به فرموده رهبر انقلاب "آنجا که امنیت نیست در واقع هیچ چیز نیست این آمادگی، آموزش ها و فرصت را از تامین کنندگان امنیت بدانید."

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار