خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
کد خبر: ۹۰۹۳۲۱۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، که در کارگروه تخصصي توسعه روستايي و عشايري استان سخن مي گفت اظهار داشت: تمامي اقدامات و تلاش هايي كه در جهت توسعه و عمران روستايي و عشايري به انجام مي رسد بايد در يك راستا قرار گرفته و از يك مسير به انجام برسد.

سيد مجتبي علوي مقدم ، اشتغال و توسعه روستايي را دو موضوع بسيار مهم در حوزه روستايي دانست و تصريح کرد: در اين دو زمينه بايد اقدامات و تلاش هاي بسيار جدي تري صورت گيرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، با بيان اينکه از تمامي ظرفيت هاي موجود در اين زمينه بايد به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود، گفت: استفاده از شوراهاي اسلامي روستا، معتمدين ، گروه هاي مرجع در روستا و نيز نهادهاي محلي از جمله مهمترين مواردي است که بايد در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد.

علوی مقدم، با بیان اینکه بايد با مطالعه وارد مباحث مرتبط در اين زمينه شد ، افزود: اگر خواهان خروجي مناسب و نتيجه مطلوب در اين زمينه هستيم بايد با مطالعه تمامي جوانب وارد عرصه و ميدان کار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، استفاده از ظرفيت هاي موجود در روستاها را مورد تاکيد ويژه قرار داد و يادآورشد: به منظور جلوگيري از بخشي نگري و موازي کاري و نيز استفاده حداکثري از ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در روستاها طبق نظر و دستور استاندار محترم تمامي اقداماتي كه مقرر است در حوزه توسعه روستايي به انجام برسد بايد از يك كانال حركت كرده و به نتيجه برسد و در شهرستان ها فرمانداران به عنوان نماينده عالي دولت در شهرستان بايد در جريان كامل امور قرار گيرند.

علوی مقدم، ادامه داد: در حال حاضر الگوهای بسیار خوبي در حوزه توسعه روستايي وجود دارد که بايد به نحو مطلوب و مناسب مورد استفاده قرار گيرد؛ اين در حاليست که دستگاه هاي اجرايي مرتبط از جمله بنياد مسکن، بسيج سازندگي و ساير دستگاه هاي ذي ربط مي توانند به عنوان يك ظرفيت مورد استفاده قرار گيرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبي ، با اشاره به اينکه برنامه ريزي در حوزه روستايي اقدامي مهم و حساس است، افزود: با توجه به اينکه روستاها از حيث فرهنگي، زمينه هاي اشتغال ، نيروي انساني و... متفاوت هستند ، برنامه ريزي ها در اين زمينه نيز بايد منطبق بر همين مباحث و تغييرات مورد توجه قرار گيرد.

علوی مقدم، به رشد حاشیه نشیني در شهرهاي استان به عنوان يک معضل اشاره کرد و ادامه داد: خالي شدن روستاها از سکنه ، رشد حاشيه نشيني و بروز برخي آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي مشكلات زيادي را ايجاد كرده ؛ از اين رو فرصت زيادي براي از دست دادن در برنامه ريزي ها وجود ندارد و بايد با قيد فوريت و با در نظر گرفتن تمامي جوانب زمينه هاي برنامه ريزي هاي جدي در حوزه روستايي فراهم شود.

علوی در پایان یادآور شد:  البته موضوع تحویل گیری اين مطالعات وبرنامه هابايستي توسط يک تيم قوي و منسجم علمي واجرايي صورت پذيرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها