نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک به عنوان پیشانی فعالیت های زندگی مردم از نفوذ زمین خواران به گیلان جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۰۹۳۱۹۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان اظهار کرد: یکی از اموری که موجب تسهیل زندگی مردم در اراضی، چک و … می شود دولت الکترونیکی است.
وی ادامه داد: هر قدر دولت الکترونیکی گسترده تر شود به نفع مردم است اما سرعت را نباید فدای دقت کنیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بی دقتی در بعضی از امور در گذشته سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است، تصریح کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک که به نحوی با زندگی مردم در ارتباط است باید از نفوذ آدم هایی که می خواهند با دور زدن قانون در مسایل مختلف نفوذ کنند، جلوگیری کند.
آیت الله فلاحتی در ادامه به گرانی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: مردم، تولیدکنندگان و دولت، گرانی را نمی خواهند اما این مساله همچنان مشکل جامعه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه حداقل حقوق و درآمد کفاف معیشت مردم را نمی کند، بیان کرد: گره در نقاط کوری بوده که به آن بی توجهی شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود ضعف و برخورد ضعیف در دو بخش دستگاه قضا و اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: توجه به زیرمجموعه ها در اجرای دقیق قانون از نکته های مهم است.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر توجه به اراضی، املاک و خانه های مردم به ویژه در روستاها، خاطرنشان کرد: مردمی که حدود ۱۰۰ سال در منطقه ای زندگی می کنند اکنون منابع طبیعی مدعی آن است و این مشکلات باید برطرف شود.
امام جمعه رشت به مایوس شدن زمین خواران به دلیل کمبود و گرانی زمین در استان مازندران اشاره کرد و اظهار کرد: گیلان تبدیل به فضای مطلوبی برای زمین خواران شده و مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده است.
وی، هجوم بی رویه بازنشستگان به گیلان را از معضلات استان برشمرد و یادآور شد: نیاز است تمهیداتی با هماهنگی استانداری، جهادکشاورزی و ثبت اسناد و املاک برای معضل مذکور اندیشیده شود.
آشنایی مردم با مالکیت ها نیازمند فرهنگ سازی است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: ثبت اسناد و املاک امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم را در جامعه ایجاد می کند.
علی اصغر اسدی به ایجاد دلگرمی ثبت اسناد و املاک برای اشخاص اشاره کرد و افزود: ثبت اسناد و املاک به عنوان پشتیبان حاکمیت در بحث درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه ثبت اسناد و املاک در ارایه خدمات سریع و آسان به مردم وارد میدان شده است، تصریح کرد: تمام امور ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی انجام می شود و این امر سبب کاسته شدن از مراجعه های حضوری شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، خواستار فرهنگ سازی در راستای آشنایی مردم با مالکیت ها شد و بیان کرد: حفظ بیت المال از وظایف ثبت اسناد و املاک محسوب می شود و این امر در آرامش جامعه تاثیرگذار است.
اسدی با بیان اینکه آماده پذیرش انتقادها هستیم، تصریح کرد: انتقادها باید بر مبنای نقد منصفانه و قانون باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات