خبرهای داغ:
مدیر اوقاف و امور خیریه میانه:

حضور فرماندهان پایگاه ها در هیئت امنای مساجد، ضرورت دارد

مدیر اوقاف و امور خیریه میانه در نشست واکاوی و حل مشکلات مساجد و پایگاه ها بر لزوم عضویت فرماندهان پایگاه ها در هیئت امنای مساجد، تاکید کرد و گفت: حضور فرماندهان پایگاه ها در جمع هیئت امنای مساجد، امری ضروری است.
کد خبر: ۹۰۹۳۱۸۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدطاهر غفاری با بیان اینکه هیئت امنایی، امری ارثی نیست و در صورت اثبات عدم کفایت عضوی از اعضای هیئت امنای مساجد، آن فرد باید برکنار شود، اظهار کرد: حتی اگر فردی، واقف آن مسجد هم باشد در صورت عدم کفایت، لزوم قانونی برای حفظ وی در هیئت امناء وجود ندارد.

   وی افزود: ممکن است برخی از  اعضای هیئت امناء برای انجام امورات مساجد نه تنها فردی مفید نباشند بلکه مضرّ و مانع تلقی گردند لذا باید افرادی تاثیرگذار و فعال در هیئت امنای مساجد حضور یابند و فرماندهان پایگاه ها یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی این امرند.

   فرمانده سپاه میانه نیز با اشاره به برخی از مشکلات موجود، گفت: حل بسیاری از مشکلات مساجد از طریق تئوری امکان پذیر نیست و می طلبد که به صورت میدانی وارد صحنه شده و با سرکشی مشترک سپاه و اداره اوقاف، و با توجیه حضوری و رفع اختلافات بین هیئت امنا و فرماندهان پایگاه ها، امورات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... مساجد بهبود یابد.

   حسین محمدی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج قصد هیچگونه دخالتی در امور مساجد را ندارند و تنها هدفی که در این مقوله دنبال می شود، رونق بخشی به مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی تاثیرگذار برای جذب جوانان به مساجد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها