خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد؛

راه رهایی از مسائل ناشی از تحریم، پژوهش است

دکتر رجبعلی وثوقی مطلق از افتتاح مرکز رشد باقرالعلوم با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۱۶۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
راه رهایی از مسائل ناشی از تحریم، پژوهش است 
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفتگو با خبرنگار بسیج علمی در خراسان شمالی درباره فعالیت های پژوهشی دانشگاه متبوع خود اظهار کرد: تمام تلاش اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اینست که دانشگاه از آموزش محور به سوی پژوهش محور سوق پیدا کند زیرا تنها راه توسعه و پیشرفت علمی تحقیق و پژوهش است.

دکتر رجبعلی وثوقی مطلق ادامه داد: در این واحد دانشگاهی، معاونت پژوهش و فناوری، آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته همراه با تجهیزات به روز و کاربردی، بخش ارتباط با صنعت، اداره اقتصاد دانش بنیان و مرکز رشد در زمینه پژوهش در خدمت دانشجویان و علاقه مندان هستند و حضور فعال دارند.

وی درباره مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد توضیح داد: اقدامات اولیه برای تاسیس مرکز رشد از سال 95 آغاز شده و در سال 96 افتتاح شد که بیش از 10 هسته فناور دارد و با عزم راسخ در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

وثوقی مطلق با بیان اینکه برای پیشرفت علمی کشور لازم است آحاد جامعه با روحیه بسیجی به میدان بیایند اضافه کرد: دانشگاه نهادیست در خدمت مردم و کلیه شهروندان از این رو برای رشد و بالندگی پژوهش جامعه از تمام ظرفیت های علمی استان از جمله دانشجویان، استادان و کارمندان استفاده می کنیم.

این مسئول دانشگاهی درباره تعاملات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با سایر ارگان ها گفت: در راستای هم افزایی و همگرایی بیشتر با سازمانها و ارگانهای غیر دانشگاهی در قالب نگارش تفاهم نامه و عقد قرارداد با بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و سازمان علمی و پژوهشی برای افتتاح مرکز رشد باقرالعلوم اقدام کرده ایم.

وی ادامه داد: مرکز رشد باقرالعلوم از سوی سازمان بسیج علمی پژوهشی تجهیز شده و از دانشجویان و استادان و نخبگان برای انجام تحقیقات و آزمایشات حمایت علمی و تحقیقاتی می کند و با وجود استادان این واحد دانشگاهی توانمندی مرکز رشد مضاعف می شود.

به گفته وثوقی مطلق مرکز رشد باقرالعلوم با هدف حمایت از ابداعات و اختراعات تا مرحله تجاری سازی و تولید انبوه تاسیس شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت دانشگاه تحقق آرمانهای انقلاب است به این معنا که دانشجویان از لحاظ علمی قله های مرتفع آن را طی کنند و نیاز علمی کشور به بیگانگان را به حداقل برسانند چرا که اساس توسعه و پیشرفت هرکشوری علم و دانش است و با پژوهش می توانیم به خودکفایی برسیم.

وی در ادامه گفت: در روزهایی که با شرایط سخت تحریم روزگار می گذرانیم برای تسریع و تحقق اقتصاد مقاومتی ورود به حوزه پژوهش اجتناب ناپذیر است و با ظرفیتهایی که نیروی انسانی نخبه دارد این مهم ممکن می شود.

وثوقی مطلق با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: رهبر می فرمایند ایران را باید به قطب علمی دنیا تبدیل کرده تا مرجعیت علمی پیدا کنیم و بجای اینکه دانشمندان ایرانی برای دستیابی به علوم جدید دنیا مقالات انگلیسی را مطالعه و ترجمه کنند محققان سایر کشورها مجبور شوند مقالات زبان فارسی را برای دسترسی به نتایج پژوهشی جدید به زبان خود ترجمه کنند.

ارسال نظرات