دبیر عالی مجمع بسیج کردستان گفت: مجمع بسیج بازوی کمکی برای دولت در شناسایی آسیب‌ها و چالش‌ها برای برون رفت از مشکلات جاری است.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۷۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

 گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان ؛ رضا نادرپناه در مراسم مجمع سالانه بسیج استان کردستان که در سالن شهدای گمنام ناحیه سپاه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مجمع عالی بسیج استان با یک هیئت رئیسه و ۱۰ کارگروه تخصصی در مرکز استان و ۱۰ هیئت رئیسه و ۸۰ کارگروه در شهرستان‌های استان فعال است.

  وی گفت: مجمع استان یک هیئت رئیسه و ده کارگروه تخصصی دارد که در راستای احصائ آسیبها و چالش های جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی علمی پژوهشی فعالیت  میکند.

 نادر پناه خاطر نشان کرد: :تا کنون 9 مجمع عالی در شهرستانهای استان برگزار شده و امروز برگزاری مجمع عالی استان را شاهد هستیم.

 وی افزود:مجمع در راستای چالش ها و آسیبها و تهدید های  موجود در کارگروه فعالیت  و راهکارهای لازم را بیان می کند.

 نادر پناه عنوان کرد:ظرفیت سازی برای جذب حداکثری و ساماندهی وفاداران انقلاب ایجاد وحدت رویه و فراهم کردن زمینه بروز و ظهور توانمندیهای استان از فعالیتهای مجمع است.

 هر دستی که تفرقه می اندازد دست دشمن است و باید قطع شود

 حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به تفکر بسیجی گفت: دشمن با به دنبال کردن اهداف شوم خود هر کجا خواست ضربه ای به این کشور وارد کند نتوانست زیرا بسیج مردمی و تفکر بسیجی به مقابله با آن ایستاد .

 وی گفت: داعش یکی از حیله های جدی دشمن برای نفوذ به قلب و تفکر بسیجی بود اما حرکت مردمی و بسیج جهانی در سوریه لبنان و عراق و یمن چهره واقعی این تفکر جهانی را به دشمنان اسلام در جهان نشان داد.

 وی با اشاره به توانمندیهای ایران اسلامی گفت:آمریکا  به خوبی میداند که شرایط جوری نسیت که بتواند با ایران اسلامی به مقابله برخیزدو وارد عرصه جنگ و نبرد شود زیرا هر حرکتی ضربه ای خواهد بود بر پیکر خود .

 حجت الاسلام شاهرودی افزود: به موقع در صحنه بودن بسیجی رعشه ای است در دل  دشمن و این مردم به کوری چشم دشمنان 40 سالگی انقلاب را بهتر و باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار خواهند کرد .و هر دستی که در این میان  تفرقه  بیندازد دست دشمن است و این دست باید از سر ملت و کشور اسلامی ایران قطع شود.

 وی عنوان کرد:دشمن با به رها انداختن تحریم ها و با شوراندن مردم علیه حکومت میخواهد به اهداف شوم خود برسد غافل از اینکه بسیج با دشمن شناسی خود و حضور به موقع بار دیگر نقشه شوم دشمنان را نقشه بر آب خواهد کرد.

در این مجمع رئیس کارگروه تربیت و اخلاق نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کارگروه پرداخت و گفت: تحقق آرمان‌های نظام اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی همه جانبه کشور و ابزاری برای ارتقای افراد شایسته است.

 سالاروندیان افزود: بی‌توجهی چندین ساله به نظام تعلیم و تربیت در کشور باعث ورود آسیب‌های جدی فرهنگی شده است و کارگروه تربیت و اخلاق بسیج در راستای رصد موانع و مشکلات فرهنگی رایج در مدارس فعالیت می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای توجه به حوزه تربیت و اخلاق طرح پژوهشی به شیوه تحقیق میدانی انتخاب شد که مخاطبان آن دانش‌آموزان، اولیا و معلمان هستند.

 اسماعیل احمدی رئیس کارگروه اجتماعی نیز درادامه  این مجمع بیان کرد: چالش اصلی و ابر چالش استان که معلول چالش‌های دیگر است مقوله اعتیاد است و مواد مخدر موضوعی است که در سایر چالش‌ها خود را نشان می‌دهد.

 احمدی عنوان کرد: محیط‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و حتی  کارگری جدیدا به محیط‌هایی برای افزایش اعتیاد تبدیل شده و باید مراقب این محیط‌ها بود‌.

 وی با بیان اینکه کردستان قابلیت صنعتی شدن را ندارد اما ظرفیت کشاورزی و گردشگری مطلوبی دارد، بیان کرد: جوانان نخبه‌ و موفقی در این استان وجود دارند که توانسته‌اند با تولید فکر و اندیشه فعال باشند و باید حمایت شوند.

رئیس کارگروه فرهنگی و سیاسی مجمع بسیج استان کردستان نیز در سخنانی اعلام کرد: باید فرهنگ کارجویی بین دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان به فرهنگ کارافرینی تبدیل شود چرا که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

کوهی گفت: علاوه بر طرح کرامت در مدارس شبانه‌روزی استان طرحی با عنوان اتکای به خود در ۴۶ مدرسه انجام شده که براساس آن فعالیت‌هایی از جمله برگزاری آموزش‌های خاص را در پیش گرفته‌ایم تا زمینه رشد و تعالی دانش‌آموزان فراهم شود.

 

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات