سعید جلیلی

از هوشمندی‌های انقلاب ، مقابله با عوامل عقب ماندگی است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اساتید و دانشجویان بسیجی استان بوشهر گفت: از هوشمندی‌های انقلاب این بود که مقابله با عوامل عقب ماندگی کند. شعار انقلاب یک منظومه جامع شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است .
کد خبر: ۹۰۹۲۹۲۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید استان بوشهر ، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اساتید ودانشجویان بسیجی استان بوشهر گفت: با بررسی روند طی شده می توانیم به صحیح یا اشتباه بودن مسیرمان پی ببریم. مشروطه با شعار عدالت خواهی آمد ولی در مدتی کوتاه چنان منحرف شد که بعد از آن دیکتاتوری پهلوی بر سر کار آمد. مسیری که بر مبنای عدالت بود ولی تبدیل به رژیمی مستبدتر از رژیم قبل شد.

جلیلی اظهار کرد: در آن برهه‌ها کسانی بودند که هوشمندانه عمل میکنند و در تاریخ مورد تکریم هستند. کسانی مثل رییسعلی دلواری که ده سال بعد از مشروطه به حرکت قیام علیه استعمار دست می زند. هدف استقلال هدفی مقدم بر دیگر اولویت ها برای آن افراد بود که استقلال را در قیاس یک ملت برای ایران می خواستند. اهمیت کار رییسعلی این بود که فهمید اگر دشمنی بتواند بر شما تعرض کند دیگر نمی توانیم استقلال و آزادی را داشته باشیم. ریسعلی از تمامیت یک کشور دفاع می کرد هم چون شهید مدرس که در تهران از مرزهای سیاسی دفاع میکند و نمی گذارد قراردادهایی مثل ۱۹۰۷ و ۱۹۱۹ تحمیل شود و کشور را تقسیم کنند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: حیات و ممات رییسعلی مورد احترام است اما چه کسانی دست به ترور فیزیکی و شخصیتی امثال رییسعلی و مدرس میزنند؟ کسانی از درون جبهه خودی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از هوشمندی‌های انقلاب این بود که مقابله با عوامل عقب ماندگی کند. شعار انقلاب یک منظومه جامع شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و پیشرفت با تحقق هر سه آرمان است. دشمن هم جلوی این سه آرمان می ایستد و در طول تاریخ همین بوده است که با شعار های حمایت از دموکراسی مقابل آرمان های حکومت های مردمی می ایستادند. در برجام هم این را میخواستند و در ادامه همین روند بود .

جلیلی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها گفتم برجام خوانی را شروع کنید چون یکی از نقطه های این روند است و به تحلیل این روند می تواند کمک کند. در برجام از شما میخواهند از ۱۰ حق خود دست بردارید. ۳۳ تا از این حق ها مربوط به مسائل علمی و ۲۳ تا دقیقا موضوع تحقیق و توسعه علمی است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ابراز کرد:  آن ها می گویند ایران بیشتر از تعهدات خود عمل کرده است اما آمریکا از تعهد خارج می شود و می گوید محرومیت های بیشتری باید بپذیریم و مسئله موشک ها را مطرح می کنند. اگر دشمن به یک حق ما تعرض کرد، تعهدی ندارد که به حقوق دیگر ما تعرض نکند و از خاکریز هسته ای که عبور کرد به دنبال فتح خاکریز های دیگری است.

وی اذعان کرد: سه کشور اروپایی سه ساعت بعد از خروج آمریکا از برجام رسما بیانیه می دهند که ایران باید در برجام بماند و در سه مسئله دیگر با ما گفتگو کند در حالی که بعد از طی هفت ماه یک بیانیه در محکوم کردن خروج امریکا از برجام نداده اند.

جلیلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی قدرتی وجود آورده است که تمام قدرت های دنیا را به مقابله نظامی در جنگ هشت ساله و مذاکره وا می دارد. آن ها می گویند پدیده ای بوجود آمده است که نه در مقاومت با آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا پیشرفت می کند و تکثیر هم می شود. روزی ما را از سیم خاردار محروم می کردند اما الآن می خواهند در مورد برد موشک هایمان محدودیت ایجاد کنند.

 

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی  افزود: وقتی نمی توانند ما را از موفقیت ها بازدارند سعی می کنند این موفقیت ها را  بپوشانند. ایجاد دویست و پنجاه شبکه فارسی زبان در راستای همین است. افزایش ۲۳ ساله نرخ امید به زندگی از سال پنجاه و پنج تا الآن یا رتبه های برتر علمی ما که در بین ده یا بیست کشور دنیا هستیم را کتمان می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در تفکر انقلابی ما باید به قله ها اکتفا کنیم نه به وضع موجود و اصل انقلاب برای رشد همین تفکر اعتماد به خود است. پیشرفت انقلاب متعلق به همه است و وظیفه دانشگاه رصد و پایش همین مسیر و بررسی علل دست یابی به موفقیت ها و نا کار آمدی ها است. هر جا از تفکر انقلابی فاصله گرفتیم موفق نبودیم.

وی گفت: یکی از دلایل پیروزی های ما احساس مسئولیت آحاد ملت و کمک به پیشرفت بوده است که هیچ کس نباید در روند های پیشرفت کشور غیر فعال باشد چون کار خوب متعلق به همه کشور است نه یک جناح سیاسی خاص، هم چنان کار بد را همه باید گوش زد کنند، وظیفه بنده این بود که ایرادات برجام را بگویم و قبل از بررسی برجام در مجلس، به صورت خصوصی به رئیس جمهور نامه نوشتم و ایرادات برجام را گوش زد کردم. مشکلات باید در چارچوب اخلاق و تقوا گفته شود و امر به معروف و نهی از منکر نیاز به حرکتی جدی و همگانی دارد و سخنرانی کافی نیست.

جلیلی افزود: وظیفه رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه استفاده از ظرفیت های انقلاب است ولی حرکت در مسیر پیشرفت، وظیفه همه است، پیشرفت های انقلاب خوب بوده است ولی کافی نیست و باید در همین مسیر حرکت را ادامه داد تا به نقطه مطلوب برسیم نه این که حرکت را متوقف کنیم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار