نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به تعیین وقت دو هفته‌ای برای وزیر کشور برای رفع مشکلات مردم رشت گفت:‌ وزیر کشور در صورت عدم پاسخ قانع‌کننده به سئوالات‌ بنده، به صحن علنی مجلس فرا خوانده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۱۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: مردم شهرستان رشت نگرانی‌ها و مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارند و با توجه به تعیین وقت دو هفته‌ای برای وزیر کشور جهت رفع این دغدغه‌ها، وی در صورت عدم پاسخ قانع‌کننده به سئوالات بنده به صحن علنی مجلس فرا خوانده می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به جلسه سه‌شنبه 27 آذر خود با وزیر کشور در راستای پاسخ به پاره‌ای از ابهامات عنوان کرد: سئوالات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش تقسیمات کشوری در این جلسه مطرح شد که بلاتکلیفی مردم خمام برای شهرستان شدن از جمله این سئوالات بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه خمام،‌ خشکبیجار،‌ لشت‌نشا و کوچصفهان استعداد بالایی برای شهرستان شدن دارند افزود: ابهامات بسیاری در این زمینه مطرح است که مراتب آن در این جلسه به انضمام نگرانی‌های مردم این مناطق به سمع و نظر وزیر کشور رسید.

کوچکی‌نژاد از تصمیم رئیس جمهور جهت توقف انجام هر گونه تقسیمات کشوری سخن گفت و تصریح کرد: با وجود این دستور باخبر شدیم که دو منطقه در سیستان و بلوچستان به شهرستان تبدیل شده‌اند به همین علت، ‌انتشار این خبر نگرانی‌های مردم شهرهایی نظیر خمام را دو چندان کرده است.

وی از قول وزیر کشور در جهت پیگیری این موضوعات خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر مقدمات تبدیل خمام به شهرستان فراهم است اما به علت وجود برخی از نواقص طرح آن به استانداری گیلان برگشت داده شده که در صورت اصلاح نواقص زمینه تبدیل خمام به شهرستان کاملاً مهیا می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه هم‌اینک حدود 20 روستای شهرستان رشت فاقد هرگونه کد دهیاری هستند بیان داشت: چند سالی است که وزارت کشور قول‌هایی را در این زمینه به مردم و اهالی ساکن در این روستاها می‌دهد اما هیچ‌کدام از این وعده‌ها تاکنون عملی نشده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دستور وزیر کشور جهت پیگیری این موضوع و رفع مشکل روستاهای بدون کد دهیاری شهرستان رشت خبر داد و ابراز داشت: به علت اعتراضاتی که اینجانب در این زمینه داشتم وزیر کشور نیز معاونان خود را جهت رفع این مشکلات مأمور کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه کلانشهر رشت عملاً چند سالی است که اموراتش بدون شهردار سپری می‌شود عنوان کرد: این شهر 10 سالی است که شهردار ندارد به همین علت بسیاری از پروژه‌های بزرگ آن نظیر قطار شهری بدون هیچ پیشرفتی مسکوت مانده است و هیچ حرکتی در این زمینه انجام نمی‌شود.

وی از آماده بودن ردیف بودجه‌ای و تمام مقدمات کار برای اجرای پروژه بزرگ قطار شهری رشت سخن گفت و تصریح کرد: با وجود مهیا بودن شرایط جای تأسف است که اجرای این پروژه و طرح‌هایی نظیر این در کلانشهری نظیر رشت به علت عدم ثبات مدیریتی و نبود شهردار دائماً به تعویق می‌افتد.

نماینده مردم رشت در مجلس ترافیک بسیار سنگین شهر رشت و نگرانی‌های مردم این شهر را متذکر شد و اظهار داشت: یکی از سئوالات بنده از وزیر کشور این بود که کل حوزه وزارت کشور،‌ استانداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها زیر نظر شما است پس چرا به مردم شهر رشت هیچ توجهی نمی‌کنید.

وی حضور برخی افراد در پست‌های کلیدی بدون اینکه قرارداد استخدامی با ارگان خاصی داشته باشند را از دیگر سئوالات خود از وزیر کشور اعلام کرد و ابراز داشت: این اقدام موجب شده علاوه بر وقوع مشکلاتی در حوزه پرداخت حقوق و دستمزد این افراد، حوزه مورد نظر نیز با معضلات‌ مدیریتی مواجه شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه وزیر کشور در جلسه مذکور پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به سئوالات مطروحه وی نداده است افزود: به علت عدم ارائه پاسخ‌های صریح،‌ به وزیر کشور مهلت دو هفته‌ای داده شد تا برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کرده و سپس نتیجه اقدامات خود را به بنده اعلام کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر پاسخ‌های وزیر کشور قانع کننده باشد سئوال از وی از دستور کار مجلس خارج می‌شود تصریح کرد: در صورت عدم ارائه پاسخ‌های قانع کننده و عدم اقدام برای رفع مشکلات بیان شده در شهرستان رشت سئوال از وزیر کشور وارد صحن علنی شده و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات