معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌وگو با فارس:

۷۰ درصد شیر گیلان توسط دامداری‌های سنتی تأمین می‌شود

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تأمین ۷۰ درصد شیر گیلان توسط دامداری‌های سنتی خبر داد و گفت: تنها ۱۰ درصد تولید این شیر در مراکز جمع‌آوری آن جذب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۱۳
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت علی‌اکبر نژاد صبح امروز با اشاره به میزان تولید شیر در گیلان اظهار کرد: گیلان ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۶۰ هزار تن شیر را دارد که ۷۰ درصد آن از سوی دامداری‌های سنتی و کوچک تأمین می‌شود.

وی با اشاره به میزان جمع‌آوری شیر از سوی مرکز تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۲۵ هزار تن شیر از سوی مراکز جمع‌آوری سراسر استان جمع‌آوری که تقریباً ۱۰ درصد شیر تولیدی دامداران را شامل می‌شود.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بخش اعظم شیر تولیدی، در استان مصرف می‌شود افزود: شرکت‌های لبنیاتی تنها می‌توانند از ۱۰ درصد شیر جمع‌آوری و جذب‌شده مراکز تحت پوشش جهاد کشاورزی شیر مصرفی خود را تأمین کنند.

علی‌اکبر نژاد با اشاره به میزان بیشترین و کمترین تولید شیر به تفکیک شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: شهرستان‌های املش، رودسر، فومن و رشت بیشترین شیر را از دامداران جمع‌آوری می‌کنند و در شهرستان رودبار به دلیل خودمصرفی بودن شیر میزان جذب آن توسط مراکز جمع‌آوری، کمتر از سایر شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه طی شش ماه امسال ۱۲ هزار و ۷۷۴ هزار تن شیر در استان جمع‌آوری‌شده خاطرنشان کرد: به همین میزان شیر از خارج از استان به گیلان وارد و در شرکت‌های لبنیاتی فرآوری شده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تسهیلات ارزان‌قیمت به دامداران با ظرفیت‌های سنتی و کوچک خبر داد و بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان به نسبت هر یک رأس دام ۵ تا ۶ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت ۶ تا ۸ درصدی از محل اعتبارات اشتغال روستایی برای تکمیل واحدهای شیرین پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات