خبرهای داغ:
با حضور مسئولان محلی و کمیته امداد، مرکز نیکوکاری شهید انصاری در روستای عصمت آباد دانسفهان از توابع شهر بوئین زهرا آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۰۹۲۸۳۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام حسین انصاری، امام جمعه دانسفهان با تقدیر از تلاش همه نیکوکاران برای خدمت به محرومان بیان کرد: مرکز نیکوکاری می تواند در افزایش مشارکت مردم و حضور اقشار نیکوکار برای خدمت به مردم موثر باشد.
وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری کارکردهای مهمی دارد ولی یکی از انتظارات از مرکز نیکوکاری این است که در محله و منطقه فعالیت خود، نقش مدرسه آموزشی را برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری داشته باشد.
امام جمعه دانسفهان افزود: نیکوکاری موضوعی نیست که برای قشر خاصی باشد بلکه هر کس به اندازه نیاز خود می تواند از این موهبت الهی بهره مند شود.
در ادامه معاون توسعه مشارکت های مردمی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: کمیته امداد در حال حاضر از طریق طرح های مختلف با مردم ارتباط دارد و کمک ها را به نیازمندان می رساند.
فرزاد فرهادی با اشاره به مشارکت بالای مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین عنوان کرد: نگاه حامیان طرح اکرام ایتام به فرزندان معنوی خود تقویت شده و میزان کمک‌های پرداختی آن‌ها افزایش قابل توجه‌ای یافته است.
وی با اشار به حجم بالای نیازمندی ها در خانواده مددجویان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از 20 هزار حامی نیکوکار حمایت از چهار هزار و 626 ایتام و محسنین را عهده داشتند و کمک ماهیانه آنها به طور متوسط 49 هزار و 900 تومان بوده است که به حساب ایتام تحت حمایت آنها واریز شده است.
معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان قزوین افزود : طی شش ماهه نخست سال ‌جاری حامیان طرح اکرام ایتام مبلغ شش میلیارد و 138 میلیون تومان به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.
وی با اعلام اینکه 51 درصد حامیان زن و 49 درصد حامیان آقا هستند، گفت: از این تعداد حامی 85 درصد بومی و 15 درصد غیربومی هستند.
فرهادی گفت: سرانه کمک به فرزندان ایتام ماهیانه حداقل 250 هزار تومان است بوده که خیران، نیکوکاران و هم استانی‌ها می توانند با مشارکت در این طرح خداپسندانه از فیوضات معنوی آن برخوردارشوند.
وی یادآورشد: متقاضیان مشارکت در این طرح به منظور آشنایی و ثبت نام می توانند با شماره 02833379500 تماس گرفته و یا از طریق سامانه # 028*8877* در طرح های مختلف مشارکت کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها