خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با اجرای این پروژه انتقال آب سد طالقان تقریبا ۱۹ شهر و بیش از ۴۰۰ روستای استان از آب طالقان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۰۹۲۸۲۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیجح در قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای اداری بخش شال یکی از مهمترین مشکلات عمومی روستاها را طرح هادی و درخواست های الحاق به حریم قانونی روستا عنوان کرد و اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته،این طرح در ادارات ذیربط تصویب و هم اکنون مراحل نهایی خود را برای اجرا طی می کند.
وی با اشاره به پروژه‌ای نیمه تمام، استخر سرپوشیده شهر شال را یکی از این پروژه های مهم در شهر شال عنوان کرد، که با تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز در سال جاری و بخشی هم در سال آتی ،این پروژه به بهره برداری خواهد شد.
وی اجرای پروژه تحت فشار در اراضی کشاورزی استان را یکی از رویکردهای مهم جهاد کشاورزی بر شمرد و گفت: تا کنون ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار می باشند و این در حالی است که در قبل از انقلاب اصلا از این سیستم استفاده نمی شد و این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب می باشد که تا حدود زیادی از هدر رفت آب جلوگیری گیری کرده است.
وی برداشت غیر مجاز از چاههای آب را تهدیدی برای استان دانست و گفت: برداشتهای غیر مجاز باعث فرونشست دشت قزوین شده و تمام زیر ساخت ها، تاسیسات برقی و منازل مسکونی را تهدید می کند، اما خوشبختانه با نصب کنتور های هوشمند و اقدامات موثر دیگر شورای حفاظت آب تا حدود زیادی از این برداشت ها جلوگیری شده به طوری که تا سه سال گذشته در هر سال یک متر و ۹۰ سانتی متر کاهش آب داشتیم که این مقدار اکنون به کمتر از ۹۰ سانتی متر رسیده است.
فرخ زاد پروژه انتقال آب طالقان را از پروژه های مهم استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه تقریبا ۱۹ شهر و بیش از ۴۰۰ روستای استان از آب طالقان بهره مند می شوند.
معاون عمرانی استاندار قزوین قبل جلسه شورای اداری به همراه مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری،رحمانی فرماندار قزوین وخضری بخشدار شال از پروژه های عمرانی روستاهای عبدالرب آباد ،مندرآباد،حسین آباد شاه نظر،سخص آباد،خیر آباد و زین آباد ،شهرک مدرس و روستای طزرک از توابع بخش شال شهرستان بوئین زهرا بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این مناطق روستایی قرار گرفت.
دیدار با خانواده های شهیدان سید جواد و سیدجعفر حسینی در روستای سخص آباد و دیدار با خانواده شهید روحانی اکبر مهدی زاده در روستای طزرک از دیگر برنامه های معاون عمرانی استاندار در سفر یک روزه به بخش شال بود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار