میزان رشد باسوادی در استان بالاتر از میانگین کشوری

میزان رشد سواد در دوران ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۰۹۲۶۴۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان در نخستین روز از هفته سوادآموزی با بیان اینکه این میزان رشد مربوط به جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال گروه هدف سواد آموزی میزان رشد باسوادی در استان بالاتر از میانگین کشوریدر استان است گفت:میزان باسوادی استان در سال ۵۵ حدود ۲۸ درصد بوده که هم اکنون به ۹۲ و ۷ دهم و میانگین کشور از ۴۷ درصد به ۹۴ و ۷ دهم رسیده است.
هادی زارع پور افزود:بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر بی‌سواد هستند که ۲۴ هزار نفر آن زن و بقیه مرد است.
وی با بیان اینکه بر اساس این سرشماری میزان باسوادی درمردان ۹۶ و ۱ دهم درصد و زنان ۸۹ و ۴ دهم درصد است اضافه کرد:گچساران با ۹۶ درصد بیشترین میزان باسوادی و کهگیلویه با ۸۸ درصد کمترین میزان باسوادی را دارد.
مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت:امسال ۵ هزار و ۶۳۵ نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد زیر پوشش قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد:برای توسعه و آموزش مهارت‌ها پارسال ۸ مرکز یادگیری محلی دایر و تا پایان اسفند هم ۸ مرکز دیگر راه اندازی می‌شود.
زارع پور گفت:در این مراکز ۴۰ مهارت شامل مهارت زندگی، مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی آموزش داده می‌شود.
وی گفت:با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز و آموزش عملی نماز، طرح نماز کلید بهشت با شرکت ۳ هزار و ۵۳۶ نفر از آموزش دهندگان و سوادآموزان اجرا می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: ۹۹ درصد فعالیت‌های سوادآموزی استان به صورت برون سپاری و در قالب واگذاری به بخش غیردولتی به ۱۰ موسسه مردم نهاد واگذار شده است.
سید حمدالله خواهش افزود:امسال ۸ طرح تحقیقی و پژوهشی در موضوع سواد آموزی در استان اجرا می‌شود
وی اضافه کرد:فعالیت‌های سواد آموزی با مشارکت هزار و ۳۷۴ سواد آموز و ۷۵ فرهنگی به صورت فرد به فرد و کلاسی انجام و تمامی آموزش دهندگان مشمول بیمه هستند.
ارسال نظرات